striemen

hee,

ik maak me een beetje zorgen, ik heb opeens striemen op mn borsten. Het komt denk ik omdat ik in een korte tijd wat ben aangekomen.
als ik ga afvallen, gaan ze dan weg of is het blijvend?

xxx

het is blijvend, ik heb het ook en vind het heel vervelend
gebruik bio oil maar het werkt niet echt bij mij

ik heb het ook! het komt omdat je in een korte tijd snel bent gegroeid hoeft niet eens perse met aankomen te zijn, maar ik weet eigenlijk niet of ze weg gaan als je afvalt? ik gebruik wel een zalf en daar gaat het ook weg.

^ ja wel naa een hele ( hele ) lange tijd gaat het vanzelf weg…

oo toch wel? nou ik hoop het maar (:

Ik heb het ook een beetje op m’n heupen, en ik ben helemaal niet dik ofzo, ik denk niet dat er iemand is die het niet heeft…

Ik heb het ook op mn borsten en een beetje op mijn heupen, en ik ben eerder dun dan dik… Maar vooral op mijn borsten vind ik vervelend xD
Wat smeren jullie erop?

ik heb het op mn billen, ik vind het ook echt vervelend! ik had een cremetje gekregen van de huisarts dat goed tegen littekens werkt (striemen zijn littekens) dus ben benieuwd of dat iets doet

Denk het ook niet. Hoewel, bij mij moet je er wel naar zoeken. Op m’n borsten heb ik ze niet, wel een heel klein beetje op mn heupen.

ik heb het op mn rug, net boven m’n broekrand, ik vind het echt niet moooi. Ik ga even dit topic meelezen!

Ik heb het ook aan mijn bovenbenen en daar ben ik eigenlijk best dun… ze zitten er al wel best lang (ben vroeger wat zwaarder geweest…) maar je ziet ze bijna niet meer omdat ze steeds lichter geworden zijn. Ik gebruik na het douchen altijd huidolie, daar wordt mijn huid lekker zacht en soepel van. Misschien dat het hierdoor minder zichtbaar geworden is??

Ik heb het ook. Ach we gaan niet dood :slight_smile:
Alleen nu even zalfjes gebruiken. Het word vanzelf wel minder!

Blijvend, ik heb het ook.
Ach we moeten er mee leren leven. (:

Das blijvend. (;

Ik heb geen striemen hoor, nergens op m’n lichaam.
Maar ik hoor soms inderdaad andere vriendinnen erover, jammer genoeg blijft het.

Die striemen die je hebt worden ook wel strae genoemd.
het zijn onderhuidse scheurtjes. en ze komen dan ook vaak voor rond de borsten, billen en liezen. ( bij zwangere vrouwen rond de buik) Je kunt er niks aan doen, maar ze zullen met de jaren vervagen en uiteindelijk verdwijnen :slightly_smiling_face: ik heb ze zelf namelijk ook.

Hey charlottjeee, jammer genoeg valt er niets te doen aan striemen. Een groot deel van jongeren krijgt last van deze striemen. Dit komt inderdaad vaak door het meemaken van grote gewichtsschommelingen (voorbeeld: heupen die uitzetten, en bij jou: borsten die groeien.). Door dit plotse gebeuren kan je huid niet meegroeien en gaat het onderhuidse weefsel scheuren.

Hieraan kan je helaas dus niets doen, maar je kan het wel proberen te voorkomen door je huid in te insmeren met een bodylotion die je huid soepeler maakt, zodat deze makkelijker kan meebewegen. Later wordt het kleur van je striemen meestal huidskleurachtig en vallen ze niet zo meer op.

Het is niet leuk, maar je moet denken: vele jongeren hebben er last van!

ja het blijft, maar word wel minder na verloop van tijd…

hee,
ik heb t ook op mn bovebenen en nee het gaat niet weg als je gaat afvallen.
Ik heb creme van vichi gekocht die helpt wel maar je blijft het toch zien