Striemen?

Ik heb al een tijd striemen op mijn bovenbenen en op mijn kont. Op mijn kont is het echt heel erg. Ze zijn paars/blauw.
Ik smeer het elke dag in met bio-oil omdat dit tegen striemen is. Maar het helpt niet. Ook smeer ik ongeveer elke dag me huid in met bodylotion.

Ik vind het echt heel lelijk, en ik wil het weg hebben! Wat kan ik hier aan doen?

Ik heb dit al jaren op mijn bovenbenen. Sinds mijn 17e ongeveer en ik ben nu 21. Het is wel iets minder geworden (minder opvallend qua kleur) maar ze zijn wel nog zichtbaar.

Bio-oil hielp bij mij ook niet, maar ik heb er mee leren leven hoewel ik het nog steeds lelijk vind.

Anyway, beschouw dit maar als een upje.

Dat heet striae.
Dit zijn gewoon littekens, en er bestaat dus geen oplossing voor.

Na verloop van tijd zal het wel iets lichter worden, maar echt weg gaan zal het helaas niet.

Je krijgt dit volgens mij als je snel groeit, ik heb het heel erg op mijn bovenbenen om dat mijn benen een paar jaar geleden sneller zijn gegroeit dan in andere jaren.

Het is waarschijnlijk striae. Striae ontstaat als het bindweefsel onder de huid scheurt, dus als je snel groeit of tijdens een zwangerschap. Uiteindelijk worden ze steeds vager en blijven er witte strepen achter.

Er is niet zoveel tegen te doen, maar wat bij mij hielp was de plekken met striae elke avond masseren met massage olie. Ik had dat ergens op internet gevonden, ik weet niet meer precies waarom het helpt, misschien omdat je de doorbloeding stimuleert?

Ik had het trouwens op mijn kont en de achterkant van mijn bovenbenen.

Striae en striemen is hetzelfde. :’)
Maar je krijgt het dus inderdaad van in een korte tijd een stuk groeien, of dikker worden. De huid rekt dan sneller dan het aan kan.
Niks aan te doen helaas. Wordt wel minder zichtbaar :slightly_smiling_face:

Heb het ook maar bij mij is het op mijn armen, benen, knieen, billen en buik. Ik ben wat mollig en groeide heel snel. Heel erg vervelend. Ik ben nu 21 en schaam me heel erg over. Nooit in mijn leven heb ik een bikini gedragen. Dit jaar heb ik eindelijk een mooie bikini gekocht om mijn vriend tevreden te stellen. :grinning: Maar ik ga mij altijd ongemakkelijk voelen.

Striae inderdaad, maak je er maar niet al te druk over.
Het schijnt dat zeker 90% van (vooral vrouwen) ermee te maken krijgt.

En om even terug te linken naar girlscene zelf:

yes ik had dat op me borsten maar dat is bijna helemaal niet meer zichtbaar (niks aan gedaan) en ik heb het ook op me bil gehad, ook bijna niet meer zichtbaar en ook niks aangedaan. Maar nu heb ik het aan de binnenkant van me bovenbeen (was veel aangekomen) en die zijn nog ‘‘nieuw’’’. beschouw dit dus als een up want ik wil er ook graag vanaf!

Ik heb het op de zijkant van m’n kont echt verschrikkelijk… ik zwem daarom absoluut niet.

Trouwens aan de binnenkant van mijn boven benen is de enige plek waar ze nog echt zichtbaar zijn, op
Mijn heupen en borsten zijn wel striemen te zien, maar die zijn kleurloos.

Mijn vriend heeft ze overigens ook, dus jeej ik ben niet de enige :'D

Dit heet Striae inderdaad. ik heb het ook op mijn bovenbenen, gelukkig vallen ze bij mij niet zo erg op.

Ik gebruik bio oil, dit smeer ik er 2x daags op, even inmasseren en toch worden ze nog lichter dan ze al waren!

ik heb ze namelijk ook op armen ,benen, buik

Ja, heel vervelend… Ik had/heb ze op mijn rug, omdat ik rond m’n 10/11 echt dik 15 centimeter gegroeid ben in korte tijd. Die striemen waren toen paars/rood, maar nu op mijn 24e zie je er niet veel meer van en zijn ze wit geworden. Op dit moment kun je niet zoveel aan doen, ga inderdaad maar door met de bio-oil en het masseren van je huid, want dat is altijd goed om te doen.

Oh, ik lees nu pas dat je bio - oil al gebruikt, in de eerste weken zag ik ook nog geen verandering, maar nu wel. maar in elk geval hoef je je er niet voor te schamen, want ik durf het bijna hardop te zeggen; IEDEREEN heeft hier last van, alleen de ene persoon wat erger als de andere…

Je hebt nog wel meer verschillende cremepjes en alles hiervoor, maar van bio oil weet ik bij mezelf dat het werkt.

Ik heb het ook al een tijdje echt vervelend, toevallig heb ik bio-oil ook in huis ga dat maar eens proberen