Striae

Ik heb striae op mijn buik, ik was vroeger namelijk heel dun.
Maar ik moest aankomen, toen ben ik dus dikker geworden, op goed gewicht. Maar toen heb ik zoveel meegemaakt met overleiden, en kanker dat ik zo stress dat ik daarvan aankom. Ik vind het echt heel erg want durf niet in het openbaar te zwemmen, hebben jullie tips tegen de schaamte, striae of afvallen? :frowning_face:

Ik snap het niet zo goed? Door overlijden en kanker [ik neem aan dat een van je familieleden/dierbaren aan kanker is overleden? het staat er niet zo duidelijk] ben je meer gaan eten en dus aangekomen? Door alle stress en zo? Hmm, als dat zo is moet je misschien hulp zoeken.
Striae krijg je toch als je in korte tijd heel veel groeit? [of dus aankomt]
Dat trekt dus vanzelf weer weg. En verder om af te vallen; gezond gaan eten, fruit als tussendoortje, stoppen met snoepen, melk en water ipv frisdrank drinken. Als je dat volhoudt vliegen er al snel een paar kilo’s van af. En sporten natuurlijk! Daar ga je je ook beter van voelen. (:
Als je wat afvalt, verdwijnt die striae waarschijnlijk ook weer en schaam je je ook minder. (: En anders kun je altijd nog bij de huisarts aankloppen. ; )
Mag ik trouwens vragen of je echt overgewicht hebt, of vind je zelf gewoon dat je wat dikkig bent? Misschien valt het allemaal ook wel mee namelijk.

zoekfunctie

@Romancee Striae verdwijnt nooit meer…maar als je afvalt zal de striae wel veranderen…dan wordt het wit en zie je het niet echt meer :wink:

Ik ben door stress aangekomen, dus niet alleen door te veel eten.
van drukmaken enzo.
nou, ik ben denk ik bijna 1.70 en 65 kilo.

@Pumpitup Dat valt dus heel erg mee :slightly_smiling_face: gewoon wat afvallen…de striae gaat nooit meer echt weg, maar na een tijdje zie je 't echt niet meer…en je hebt ook van die bepaalde crèmetjes, sommigen werken wel :wink:

geprobeerd wat te vinden, dit is het resultaat:

http://mens-en-gezondheid…deren-en-verwijderen.html

Ik heb speciale creme, van 100 euro
Litteken creme, van mijn vader zijn kanker nog over.
die smeer ik.

@ hierboven helpt dat ook echt?
ik wil er ook vanaf :frowning_face::frowning_face::frowning_face::frowning_face:

Ik heb dat ook en bijna alle meiden die ik ken hebben striae. Heel vervelend maar helaas weinig aan te doen, het wordt wel lichter met de tijd (mijn striae is nu wit en dan zie je het minder) en de strepen zijn bij mij ook dunner geworden…

ik heb het op mijn kont.
ugly.

gelukkig zijn er bikinibroekjes die het bedekken :slightly_smiling_face:
(hier heb je niks aan)

Je hoeft je sowieso nergens voor te schamen… Iedereen heeft er last van. En já - ook celebrity’s. Maar het verdwijnt inderdaad niet. Wordt wel minder zichtbaar als je afvalt dacht ik…

Striae zijn strepen die op de huid van het lichaam kunnen ontstaan als iemand snel dikker wordt. Het bekendste voorbeeld is dat van striae op de buik van een vrouw tijdens een zwangerschap. Ze kunnen echter ook ontstaan op borsten of dijen als deze sneller groeien dan de huid kan bijhouden. Een ander voorbeeld van een doelgroep waarbij het ook vaak voor komt is bodybuilders, door de snelle groei van het spierweefsel wordt het vel uitgerekt en kan daardoor Striae verschijnen.

Striae zijn onschuldig maar worden door de meeste mensen als ontsierend ervaren; een effectieve behandeling is echter nog niet gevonden.

helaaas, je kan er weinig aan doen - GOOGLE :pensive:
x

dat zij di striemen tog , ik enheel eg snel gegroet maar z snel dat ze zo diep zijn dat ze bloed rood zijn geworden , ik zie ook gosteeds geen oplossing :frowning_face:

Ik had het eerst ook, maar het is nu zo goed als weg. Het is idd wit geworden, dus je ziet het bijna niet meer. Gewoon een jaartje geduld hebben dus…

http://www.trilastin.eu/n…O-D2KjKx6MCFQOA3godD36NvQ