Striae

Hee =]

Kan iemand mij misschien wat vertellen over striae?
En wat je ertegen kan doen? …:slightly_smiling_face:

Bijna iedere vrouw heeft dat. En er is niet echt iets aan te doen.
Er zijn wel middeltjes ervoor maar vraag me af of dat echt helpt…
Het komt doordat je te snel bent gegroeid binnen een bepaalde periode.
Ik weet het …het is vervelend!

Heel veel mannen hebben het ook

heel veel vrouwen hebben het. het is omdat je huid in een korte tyd snel is uitgerekt… byv, omdat je gegroeit bent, of dat je iets bent aangekomen e.d.

je hebt er wel vitamine E creme voor, dat gebruik ik ook, maar je moet het wel trouw blyven smeren… je kan het by het kruidvat kopen.

ik heb het ook een beetje maar elke avond na het douche smeer ik het in met bodylotion en het begint al te vervagen!

met de jaren word de straie ook lichter. Volgens my is het eerst paars? en na een paar jaar is het niet meer zo erg zichtbaar, een beetje wit.

Ik weer alleen dat je het krijgt als je ineens veel groeit, maar ik heb het zelf eigenlijk niet…

Wauw, ik heb het niet, en ik weet geneens wat dat is ._.

Dat zijn toch van die strepen of niet?
Hoe spreek je dat eigenlijk uit? :stuck_out_tongue:

Ik heb het sinds ik aan de (later bleek verkeerde) pil ging. Deze zorgde ervoor dat ik in 3 maanden meer dan 7 kilo aankwam (terwijl ik eerst maar 48 woog, dus op zich maakte het me niet veel uit, maar het is gewoon niet gezond, zoveel in zo’n korte tijd!) en dus dat ik striae kreeg… Fijn, bedankt! Maar je kan er weinig aan doen, het gaat nooit meer helemaal weg, wordt wel minder met de jaren, maar het zijn eigenlijk (volgens mij) een soort onderhuidse littekens, omdat je huid is uitgerekt. Ik heb het gelukkig alleen op mijn billen en niet op mijn buik ofzo, maar heb nog geen idee hoe ik/het eruit zie(t) in bikini en wil het eigenlijk liever ook niet weten :wink:.

Ik ben wel in een korte tijd veel gegroeid…

Dus het gaat egt nooit meer over?

Wikipedia: Striae zijn strepen die op de huid van het lichaam kunnen ontstaan als iemand snel dikker wordt. Het bekendste voorbeeld is dat van striae op de buik van een vrouw tijdens een zwangerschap. Ze kunnen echter ook ontstaan op borsten of dijen als deze sneller groeien dan de huid kan bijhouden.

Het bindweefsel wordt onderhuids door te grote spanning verscheurd, wat niet pijnlijk is, maar wel leidt tot paarsrode strepen die na enige jaren in witte littekens overgaan. De strepen zijn meestal wat zigzaggend maar lopen ruwweg parallel aan elkaar en aan de lichaamsas.

Striae zijn onschuldig maar worden door de meeste mensen als ontsierend ervaren; een effectieve behandeling is echter nog niet gevonden.

Ja tis echt vervelend, heb t een beetje op mn borsten… te snel gegroeid denk ik. Maar welke cremes gebruiken jullie dan, het merk enz. en werkt het? Dankuu!

helaas kun je er nix aan doen… maar om het te verminderen kunnen je zwangerschaps creme (anti striae) gebruiken

Ik heb laatst by de Hema een of ander potje
gehaald :stuck_out_tongue_winking_eye:
Soort van Body Lotion met Tomaat dacht ik…
kSmeer me der best vaak mee in en het helpt echtt .

Ik heb ook striae! Eerst had ik het in me binnenbenen. In de Girlz! stond toen van dat cacaoboter helpt. Heb geprobeerd en … in binnenbenen weg , nu net onder me billen :frowning_face:

waar kan je die cacaoboter dan kopen =D ?
en hoelang heb jij het gesmeerd(en hoevaak) voordat de strepen gingen vervagen?
want ik heb het best wel erg op mijn binnenbenen.
vorige zomer ehb ik elke keer met een zwembroek op het strand gelegen. maar ik wil echt ZO graag dit jaar gewoon weer in me bikini,zonder dat die strepen erg te zien zijn.

thanks alvast :stuck_out_tongue:
liefs

Als je hele dikke buik/benen hebt heb je het meestal ik heb gehoord als je afvalt word het ook minder en je moet het goed insmeren met Body Lotion ( elke dag ) dat helpt ook wel

tijd om een topic uit de dood op te wekken =D

striae, ik heb er ook last van, ik hoorde iets van slakkenslijm? dat dat zou werken? iemand ervaring?

heb ik ook last van
bij mn tieten
maar ik ben mijn slakkenslijm kwijt
het hielp wel voor een litteken op mn arm