striae

Ik heb heel erg (rode) straille op mijn borsten en heupen. Het is niet omdat ik dik ben ofzo maar omdat ik heel snel gegroeid ben. Ik schaam me er best voor, je ziet het namelijk ook heel erg goed als ik een bikini aan heb. Weet iemand wat ik er tegen kan doen? En zijn er meer die dit hebben?

Kuss

ik heb het ook, heel erg op mijn benen en borsten…
heel erg vervelend en lelijk.
en ik weet wat je bedoeld!

Ik heb het ook, je kunt er weinig tegen doen en (bijna) iedereen heeft het wel.

Er zijn cremetjes voor op de markt, maar die werken nooit écht goed.
Je kan in het ziekenhuis laten doorbranden (onderhuids), maar mijn zus heeft dit ooit laten doen. En blijkbaar deden ze dat zonder verdoving.
Je kan het make-uppen, maar of dat nou goed blijft zitten als je gaat zwemmen vraag ik me af…

het is btw striae… En je hebt er wel allerlei cremetjes voor, maar helemaal weg gaat het nooit. en ik heb ooit ergens gelezen dat zo’n 90% van de vrouwen het heeft. mijn vriend heeft het ook :stuck_out_tongue:

Ik heb het ook aan de binnenkant van mijn bovenbenen. Niet zo erg maar een paar van die dingen… Ik heb het ook sinds enkele jaren toen ik in korte tijd heel fel was gegroeid. Toen was het nog roodachtig, maar nu is het wit geworden. Het lijkt eigenlijk beetje op een litteken.
Ik schaam mij ook wel en beetje voor, maar bij mij is het niet echt zichtbaar en ik heb er maar weinig last van voor de rest…

Ik heb het op mijn heupen, ik ben het afgelopen jaar wat breder geworden daar, dus. Het was eerst rood, maar nu is het wit. Het valt niet echt op, maar het is wel vervelend.

ik heb 't op de binnenkant van m’n benen,
best erg. en bij me heupen aan de achterkant.
maar in de zomer bij 't strand doe ik altijd gewoon zo’n zwembroek aan weetje wel, je heb echt leuke altijd.
en nou 't wordt ook natuurlijk met 't jaar wel minder, eerst waren ze echt paars en nu zijn ze al wat witter.en volgend jaar zijn ze denk nog wel minder.
mja je moet der maar meel even he, haha
(L)

Ik had het op mijn borsten. Maar daar is niks meer van te zien!
Gaat vanzelf wel weg. Veel mensen zeggen altijd van niet, maar dat is onzin.

Ik heb er ook enorm veel last van, maar als we op vakantie gaan ga ik van te vore altijd al even onder de zonnebank (tegen het verbranden) en dan valt het ook al minder op!!

ik heb t een beetje maar niet zo erg, boeit me niet ik loop toch niet in een bikini ofzo :stuck_out_tongue:

Sorry? Ik zal wel dom ziijn (Ja ik ben blondxD) Maar wat is Straie?

Ik had het ook altijd, een tijdje best wel erg op mijn billen, maar nu zie je het bijna niet meer. Dus misschien gaat het nog weg! En denk maar zo, je bent echt niet de enigste die het heeft!

Straie zijn paarse (na een tijd worden ze licht tot wit) strepen die je krijgt als je op korte tijd veel groeit of veel bijkomt!

ik heb er ook een beetje last van, maar gaat hopelijk vanzelf over :slightly_smiling_face:

wat jij bedoelt zijn toch spataders? ik denk niet dat dat hetzelfde is…

ik heb het ook op m’n buik volgens mij kun je er niet zo veel aan doen ik zag er wel een x een programma over toen gingen ze middeltjes testen jammer maar ze werkte allemaal niet :frowning_face:

Ik heb/had het ook op mijn heupen, alleen het is volgens mij alweer weg, het is me de laatste tijd niet echt meer opgevallen, ik ga d’r weer eens op letten.

kheb het ook!
bij de kruidvat hebben ze roze tubes, daar staat op
voor zwangere vrouwen & eentje met opgezette huid
Die werken wel goed want het gaat langzaam weg,
maar je moet wel lang blijven smeren met die spullen.

ps. waarom staat er op die tube voor zwangere vrouwen?
Omdat die buik zo opgezet raakt dat er striae op de heupen/borsten/benen
komen. Dus met die creme gaat het net zo goed weg !

Ik heb ze alleen op mijn linkerbil… en dat zie je dus gelukkig niet als ik een bikini draag… maar toch heb ik het liever weg.
Maar het is geloof ik zo dat ze eerst een rood-paarsige kleur hebben, maar dat trekt langzaam weg en krijgt het een lichte kleur, net zo’n kleur als bij een litteken.

ik heb het ook, op mijn bovenbenen.
en het is idd lelijk als je een bikini aanhebt, maar wat doe je er tegen?
het gaan vanzelf weg, toch