Stresss...

Hoooi.
Ik zit vanaf begin dit schooljaar in de brugklas, en schrok best wel van het huiswerk. Ik hou het nog wel bij, en haal goede cijfers, maar nu weet ik echt niet hoe ik het moet doen. Ik heb namelijk vandaag 2 so’s gehad en een proefwerk. binnenkort hebben we ook iets nog van vijf so’s en twee proefwerken. daarnaast hebben we ook nog een avond om geld in te zamelen, en daarvoor moeten we ook nog heel veel regelen. en voor godsdienst hebben we volgende week een werkstuk die we in moeten leveren van twintig pagina’s, die ik met een groepje moet maken, maar dat groepje kan niet afspreken om eraan te werken, en zijn niet serieus. verder moeten we daarvoor ook nog een presentatie van een kwartier maken, maar daarvoor hebben we ook nog niets. dat dus, plus de gebruikelijke wiskunde, frans, engels en nederlands opdrachten… Heeft iemand tips om alles zo goed mogelijk te leren/plannen? En hebben jullie ook nog van die irritaties op school? Bij mij op school krijg je vaak gewoon opdrachten, en verder zoek je het me uit. En sommige leraren zijn gewoon zó… dom.
xx.

hee,
ik wilde eerst even zeggen dat op de meeste scholen wel zoveel hw is hoor!
maargoed, begin met de grootste dingen en de dingen die het eerst af moeten zijn. doe elke dag een stukje en begin NU!

da’s echt veel :S. Goed plannen is echt belangrijk! Probeer zoveel mogelijk te doen in het begin van de week/zaterdag/zondag zodat je speling hebt =), het zorgde voor mij voor veel minder stress.

Dat gaat snel bij jullie zeg. Ik zit in de derde nu, en ik heb ook ongeveer zoveel so’s en proefwerken in het vooruitzicht. In de brugklas begonnen ze heel rustig bij mij… ;o

Ik heb een soort planning, dan heb ik de data van de komende dagen daar neergezet, en daarachter schrijf ik de vakken die ik die dag ga doen (geen ingewikkeld gedoe met tijden enzo, dat zie ik dan wel weer, haha) helpt opzich wel.

En het zal nooit leuk gaan worden (tenminste… bij de meeste mensen) maar je went er wel meer aan, geloof me. Het is een hele overgang van de basisschool naar de middelbare, ook wat huiswerk en proefwerken betreft, maar je rolt er vanzelf in :wink:

Succes!

@jennd, eerst goede tijden kijken(:

tip; alleen leren als je zeker weet dat je een so hebt.
leer de ene helft thuis en de andere helft onder de les.
gebruik spiekbriefjes
doe niet aan maak-huiswerk. gewoon níet.
schrijf het (als je een leraar hebt die het nakijkt) over van iemand.

dat is hoe ik mn school overleef :grinning: