stresseter

het is zo vervelend.
ik heb toetsweek en ik eet echt ALLES, ik prop het er allemaal in, en het is echt slecht maar ik kan mezelf niet beheersen.

misschien hebben meerdere dit wel, maar hebben jullie tips om dit tegen te gaan?

Je kunt toch ook gezonde dingen eten? Rijstwafels met appelstroop, fruit, beschuitjes, etc?

Jaa inderdaad ik heb dat ooook !! zit ook in de toetsweek.
Maar eet idd gewoon superveel gezonde dingen.
Snoeptomaatjes, banaan, kiwi, appel, mandarijn, sinaasappel

Daar kun je zoveel van eten als je wilt!!

Je kan btw ook gewoon sporten. Dat helpt ook heeel goed tegen de stress
(en kun je wel iets lekkers eten :stuck_out_tongue:)

ik eet altijd kauwgom of sla, of augurkjes ofzo, daar kun je van blijven pakken zonder dat je er later ‘mee in de knoop zit’. omdat het zo kcalarm is dus. als je perse iets zoets wil, kun je gewoon droge cornflakes pakken of thee met zoetjes drinken :slightly_smiling_face:. veeel succes!

Volgens mij ga je ook extra veel eten als je je verveelt, dus als je leert ga je volgens mij eerder eten omdat je dit saai vind? Lijkt mij in iedergeval logisch? Misschien het leren afwisselen? Of zoals annoesx al zegt snoep tomaatjes, snoep komkommers en zulke kleine dingetjes :slightly_smiling_face:

Hahah heb net hetzelfde maar dan het hele jaar door, ik heb ooit eens proberen te stoppen door te dieten en allemaal maaltijden over te slaan, om dan tot de conclusie te komen dat dat echt niet lukt bij mij. Ik eet gewoon veel maar blijf toch nog in goede conditie door veel te sporten; lopen, zwemmen, …

Ik ken dit, wat bij mij goed hielp was zorgen dat er niks ongezonds in huis was.
Op een gegeven moment had ik zelfs een hele tros tomaatjes opgegeten. Nouja, liever dat dan snoep he? xD Dus gelukkig ook geen spijt van gekregen.
Lollies werken ook goed bij mij.

Als ik stress heb eet ik ook superveel. Maar ook als ik me verveel, tv kijken, computer of trek heb, zo´n beetje altijd dus :’)

Ja, ik ben ook echt een stresseter. Maar ik heb het maar even geaccepteerd, als de proefwerkweek weer over is gaat het gewoon weer goed.

Hmm… ik ben een altijd eter… dus ik kan je niet echt helpen! Het enige wat je kunt doen is de ongezonde dingen vervangen door gezonde. cherrytomaatjes, kleine worteltjes, plakjes komkommer!

hetzelfde haha, ik ga vanaf vandaag (dat zeg ik nu ja… haha) elke avond sit-ups doen voor mijn buik, want ik eet écht veel tijdens mijn toetsweek