stressenn

ik heb volgende week een se week met 5 SE’s die super vaak tellen,
ik stress nu al.
heeft iemand tips? :bored:

Rustig blijven, een overzicht maken van alle dingen die je moet doen/leren en die vervolgens inplannen in een schema.

rustig blijven en goed plannen!

Zoals hierboven al gezegd is kan een goede planning heel erg helpen. Hier uitloggen en jezelf dwingen een beginnetje te maken helpt ook.

Alles wat hierboven staat! Rustig aan doen, maak een planning (samen met je ouders/mentor als je er moeite mee hebt), zorg ervoor dat je al je spullen bij de hand hebt die je nodig heb te om te leren en koop lekkere snoepjes om het iets draaglijker te maken.

En niet uitstellen!!

PLANNEN en je hier aan houden is ook handig :bowing_man:

Ruim van te voren een planning maken, dan heb je nog ruimte om in te halen als er een keer iets gebeurd waardoor je niet hebt geleerd. Als je alles pietje precies op de dag/uur nauwkeurig plant kom je hoe dan ook in tijdnood.
Goed voorbereiden, oefentoetsen maken om te kijken of je een beetje op het goede niveau zit.

En als het echt onafhankelijk is van hoe je leert: er zijn pilletjes (van VSM volgens mij) die helpen met concentratievermogen en stressvermindering. Maar dat werkt niet als je niet goed bent voorbereid (-kuch- ervaring).