Stressen over twee baantjes

Ik wist niet zo goed bij welk onderwerp dit hoorde.

Ik ben net gestopt met mijn studie en ik wil graag in september beginnen want ik weet niet wat ik wil gaan doen. Tot die tijd wil ik erg graag werken en ik ben aangenomen bij de Only. Alleen voel ik me een beetje naar want ik ben de eerste week van januari op vakantie en kan ik 2 dinsdagen niet werken ivm studieadviestraining. Ik heb dit niet gemeld en ik ben bang dat ze erg boos worden of balen dat ze dan mij hebben aangenomen. Ik moet vanmiddag mijn contract ondertekenen en ben van plan het dan te zeggen maar ik weet niet hoe, en ik weet niet hoe ze reageren…

Bovendien werk ik ook nog bij de snackbar op vrijdag van half 5 tot half 10 en om de 2 weken op de zaterdag (zelfde tijd), maar ik ben bang dat ik geen twee baantjes kan houden en ik moet het dus opzeggen. Of ik moet doorgaan maar ik weet niet of de Only dat wel goed vindt. Misschien klinkt dit overdreven maar de snackbar is echt een klein bedrijf en ze hebben al weinig werknemers. Aan de andere kant weet ik niet of ik het dus kan volhouden…’

Het voelt al fijn om de stress even van me af te schrijven, maar weet iemand wat ik … ja moet doen? Of moet zeggen… Sorry voor het lange verhaal.

ik zou wel gewoon bij contract ondertekening aangeven dat je die dagen weg bent!
en de snackbar… tja het is niet jouw probleem als je daar weggaat… zul je vast nog wel vaker doen in een bedrijf en je bent niet de enigste! dus is niet jouw verantwoordelijkheid! je kunt het aangeven bij de only dat je die dagen ook nog bij de snackbar werkt, je dat liever niet afzegt maar als dit nodig is wel wilt doen?

Beter wacht je eerst proeftijd bij de Only af. Veel mensen worden namelijk ontslagen in de proeftijd, en als je dan de snackbar ook al op hebt gezegd, dan heb je geen van beide.

^ Het is inderdaad niet jouw probleem dat het een klein bedrijf is en er weinig mensen werken. Als je ontslag neemt, heb je bijna altijd nog een maand uitwerktijd. In die tijd hebben ze de tijd om iemand te vinden die jouw uren over kan nemen.
En ik zou bij de ONLY aangeven dat jij de eerste week van januari er niet bent en dat je hier niet aan gedacht had tijdens de sollicitatiegesprekken door zenuwen. Ik zeg maar iets…
En dan kun je ook zeggen van je andere baantje. Dat je daar nog werkt en of het mogelijk is dat te combineren? Dus die 3 dagen in de twee weken daar te blijven werken.
Misschien doen ze er wel helemaal niet moeilijk over.
Al hebben ze vaak wel mensen nodig op de zaterdag of op (donderdag)vrijdag (koopavond).

Ben open naar je nieuwe werkgever toe! Je zit nog in een proeftijd. Ben open en eerlijk! Het zou jammer zijn als hij je eruit knikkert omdat je bepaalde dingen niet gezegd hebt.

^ het is wel parttime en voor die dagen hebben ze bij de Only wel een weekendhulp.

Maar ik zal dat van die vakantie wel zeggen. Alleen bij de snackbar weten ze niet dat ik een ander baantje heb, ik weet niet hoe ik dat moet brengen…

Je zal het toch gewoon moeten zeggen, dat je nu gestopt bent met je opleiding en je er een baantje bij hebt gekocht om bij te werken! zal bij de snackbar loonheffing aanvragen, want bij een van de 2 moet je loonheffing aanvragen, en als je bij snackbar doet hou je meer over, denk dat je meer zult gaan verdienen bij de only toch?