Stressen over punten

Hoi,

ik haal redelijk goede punten. Maar nu heb ik van de vorige toetsweek mijn punten teruggehad:
Grieks: 4.5
Wiskunde: 5.1
Natuurkunde: 6.6
scheikunde: 5.0

Nu baal ik daar heel erg van, zoveel onvoldoendes voor vakken waar ik héél hard op had geleerd. Voornamelijk scheikunde, ik had verwacht dat ik minstens een 7.5 zou hebben! Weten jullie hoe het komt dat scheikunde zo slecht gaat terwijl ik de stof goed leer?
En ik stres heel erg over mijn punten, ik voel me er helemaal down door, door bovenstaande cijfers gaan mijn gemiddeldes heel erg omlaag, in het ergste geval bij grieks: van een 7 naar een 5 :’’(

oh god, wat is school toch stresvol.

“Weten jullie hoe het komt dat scheikunde zo slecht gaat terwijl ik de stof goed leer?”

Daar kunnen je leraren je misschien beter mee helpen, zij zien hoe jij in de klas bent en weten denk ik ook wel ongeveer hoe je je proefwerken maakt, op welke manier bedoel ik :slightly_smiling_face:

Wij kunnen nu wel zeggen: Voor Grieks moet je dit en dit en dit doen en dan haal je wel een 7 maar zo werkt het helaas niet, lang niet bij iedereen tenminste.

Ja die leraar van scheikunde zegt dus nooit iets. Ik vroeg vandaag heel direct en vrij kwaad ‘meneer leg nou eens uit wat ik eigenlijk fout doe want ik snap het al het hele jaar niet’ en dan gaat hij zeggen dat scheikunde een vak is van oefenen en niet van leren. Terwijl ik als enige in de klas álle opgaves maak en die ook doorneem voor het proefwerk, de proeftoetsen maak op internet etc.

ik weet niet in welk jaar je zit maar vooral in de bovenbouw moet je dingen snappen. Je kunt dan bijvoorbeeld alle regels weten en nog een 5 halen, vooral bij wiskunde scheikunde natuurkunde en biologie. Maak je vooral niet te veel zorgen :slightly_smiling_face: iedereen heeft wel eens een slechte toetsweek. xx

Misschien leer je stof heel goed, alleen pas een dag/weekje van te voren? Dus eerder beginnen misschien? en bijles volgens ofseuw…

snap je het ook? want als je scheikunde niet snapt, kun je nog zo hard leren, maar dan lukt het niet.

ik haal elke toetsweek meer dan de helft onvoldoende, dus maak je geen zorgen het komt allemaal goed :’’).
ik ben ook nog steeds elk jaar over gegaan, en sta nog steeds op overgaan.

maar het ligt er heel erg aan in welke klas je zit wat je er aan kan doen.

Misschien leer je op een verkeerde manier, of juist dingen die niet zo belangrijk zijn? Ik zou gewoon langs je leraar gaan die kan je het beste helpen

Welcome to my life!

Weetje, ik had laatst een frans toets en ik had kei-goed goed geleerd, en ik had ook hele spiekbriefjes gemaakt met ongeveer een kwart van de franse zinnen,

haal ik een 3.2.

Goeie cijfers halen kan onmogelijk zijn. Maar weetje? I don’t care! Waarom zou ik me zorgen gaan maken over mijn cijfers? Alles komt goed, en zo niet, ach, dan doe ik toch nog een jaar over? School is leuk, gezellig en divers! Beter dan hele dagen werken oid toch :slightly_smiling_face:

Maar, dit is niet echt een directe oplossing voor je probleem. Misschien kun je bijles nemen?

Trouwens, je cijfers zijn echt niet zo slecht hoor! Als troost: ik heb vorige toetsweek 1 voldoende gehaald en 5 onvoldoendes, of 6, geen idee. Maar toch haal ik elk jaar nog. Geloof in jezelf :slightly_smiling_face: