STRESSEN EN ZORGEN MAKER OVER EVENTUELE ZWANGERSCHAP

Hey meiden,

Sorry voor de titel in capslock maar ik ben zo gestrest…

Twee weken geleden had ik onveilige seks met een jongen met wie ik al een tijd aan het daten ben.
Ik zit aan de pil op de dag dat we seks hadden heb ik mijn 5e pil ingenomen ik was dus aan een nieuwe strip begonnen, maar zo stom als ik bezig was ging ik in het moment op en hadden we onveilige seks en ik dacht ik zit aan de pil het maakt niet uit… en je moet volgens mij 7 dagen de pil hebben geslikt om veilig zonder te kunnen.

Anyhow ik heb de volgende morgen een morning after pil ingenomen zo’n 5 uur nadat we seks hebben gehad, nu zullen jullie dus wel denken dan kan er toch bijna niks fout zijn gegaan?

Wat veel vrouwen niet weten is dat de ene morning after pil de andere niet is. Bij de Norlevo pil staat er in de bijsluiter vermeld dat de morning after pil niet werkt als je zwaarder dan 75 kg weegt, nou ik weeg dus zo ongeveer 10 kg meer. Maar bij de EllaOne staat dat er wel eens meldingen zijn geweest over een ongewenste zwangerschap na het slikken van de pil maar dat dat bijna nooit voor komt. Zij raden deze pil aan ongeacht je BMI. Ik heb die EllaOne dus ingenomen maar ik ben gewoon zo bang dat hij niet gewerkt heeft…

Ik had afgelopen donderdag mijn laatste pil en ik wordt zowieso altijd best laat in mijn stopweek ongesteld maar ik heb nu al 4 dagen een hele harde onderbuik en ook een raar gevoel daarzo ik zou het geen pijn willen noemen maar gewoon iets vervelends dat aanwezig is.

En deze avond toen ik naar de wc ging zat er een heel klein beetje bloed bij mijn afscheiding…
Een vriendin van mij had het erover dat je een tussentijdse bloeding ook voor je menstruatie kan krijgen.

Maar alle klachten die ik nu ervaar zijn zowel menstruatie als zwangerschap symptomen…

Ik heb het die jongen ook verteld en hij is heel supportive gelukkig maar.

Ik hoop dus deze week ongesteld te worden maar ik ben zo zenuwachtig iets in mij voelt gewoon dat ik zwanger ben, volgens mn vriendin ben ik mezelf gek aan het maken…

Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor het lezen!

Hoelang gebruik je je pil al? Als dit de allereerste keer was dat je begin niet slikken was je inderdaad misschien niet veilig maar na een stopwerk ben je gewoon veilig. Anyways, door de MAP werkt de pil nu ook niet meer. Wacht het af en doe een test voor de zekerheid (minimaal 2 weken nadat je seks hebt gehad).

Mag verder in algemeen ben ik zwanger topic.