Stress

Hi allemaal,

De laatste tijd raak ik heel erg gestrest door school. Mijn cijfers gaan daardoor iets slechter.
Een periode duurt bij ons 10 weken en in die weken moeten we steeds 2 verslagen maken. Hier raak ik erg gestrest door. Ik heb al 1 keer per week een gesprek met een docent, maar toch wordt de stress niet minder.

Heeft iemand tips/ideeën hoe de stress minder wordt?

Hee!

Ik kan vaak ook veel stress hebben, maar tegenwoordig is het al een stuk minder dan vroeger! Je zou bijvoorbeeld een weekplanning kunnen maken. Stel dat je per verslag 10 dingen moet afwerken (voorwoord, inleiding, middenstuk enz.), dan weet je dus dat je 20 dingen in 10 weken moet afronden. Schrijf in je agenda dat je iedere week 2 dingen moet afronden. Telkens als je nu je agenda opent, word je eraan herinnerd dat je nog iets voor je verslag deze week moet doen. Dit zorgt er vaak voor dat je een verslag op tijd af hebt! Als je een taak af hebt, kun je deze markeren, dit geeft je het gevoel dat je iets gepresteerd hebt!

Het is maar een idee! Bij mij werkt het in ieder geval wel;)

Ik herken dit heel erg. Hoe komt het dat je stress hebt? Hou je alles goed bij of ben je een uitsteller. Dat is bij mij een valkuil… Als ik een goede weekplanning maak en me er aan hou gaat het een stuk beter en voor de rest… uiteindelijk moet je leren omgaan met veel verantwoordelijkheden/deadlines en moet je leren om het los te laten.

Succes!

maak dag planningen, weekplanningen werken niet bij mij maar dag planningen wel. en ik beloon mezelf ook als ik het heb gedaan, neem regelmatig pauze’s. Even 15 minuutjes een video op youtube kijken of iets anders even doen.

Ambition: Ik ben totaal geen uitsteller daar raak ik alleen maar meer gestrest van. De stress krijg ik denk ik doordat ik de gedachte heb dat ik het niet kan en dat ik de deadline niet ga halen.

Bedankt allemaal!

Anderen die nog tips hebben?

Bij de Hema hebben ze van die planboekjes met een weekoverzicht (kosten rond de 4 euro). Super handig. Zo heb je een heel overzicht van een week naast elkaar, dus misschien kan dit wat helpen? En dan als je iets hebt gedaan even mankeren en dat is dan al weer wat minder van je hele lijst.

https://www.google.nl/search?q=hema+plakboek&espv=2&biw=1366&bih=667&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjy0Mzzr7vKAhWG0RQKHeKkC4wQ_AUIBigB#tbm=isch&q=hema+planner&imgrc=IWxV1mlu3g3C2M%3A

^ Bedankt voor de tip! Ik zal eens kijken of ik die kan vinden.