Stress

Halleu!

Mijn toetsweek begint vrijdag en ik ben em keihard aan het stressen zoveel ik moet doen. Daar komt bij dat ik bovenop de 8 toetsen die ik heb ook nog eens 2 mondelingen heb en nog een boekjes toets donderdag over drie gelezen boeken die ik niet gelezen heb… Ik heb de vakken zoals MAW samengevat en voor de rest moet ik nog heel wat samenvatten. Maar na alles te hebben opgeschreven ben ik alles weer vergeten. Ook als ik wil beginnen met leren word ik gewoon echt zenuwachtig van hoeveel ik nog moet doen. Ik raak de hele tijd afgeleid door mijn mobiel en dlkfjaksldjfklsd ik haat toetsweken.
Ik sta namelijk op nederlands wiskunde en engels een 6 en als ik dus op 2 van die vakken na de toetsweek een 5 sta ga ik niet over. Voor engels krijgen we namelijk ook nog een leestoets in de toetsweek die altijd poep moeilijk zijn.

Plies tips?

xoxo stresskip

Ja hoi, ik stress voor mijn examenuitslag. Ik dacht dat dit topic daarover ging.

Maar goed. Even jou helpen :’) Zorg er vooral voor dat je niet nadenkt over hoeveel je nog moet doen. Dat deed ik ook, zorgt alleen voor stress. Maak een grove planning wat je nog moet doen, en begin gewoon daar waar je zin in hebt/meest moeite mee hebt/waar je veel voor moet doen etc. En dan rustig alles afstrepen. En samenvattingen doodblijven lezen, anders blijft het niet hangen.

Mobiel + laptop uit/stil/wegleggen.

Ik heb ook een toets/proefwerkweek. Pff, ik sta op 2.5 onvoldoendes en als je er 3 staat mag je niet over. Vandaag de proefwerken gemaakt waar ik onvoldoendes voor sta.

Telefoon, computer en alles weg! Wat voor mij helpt, is om alles op te schrijven waarvan je ook maar denkt: dit is belangrijk. Ik vind het ook altijd wel leuk om samenvattingen te maken, want dan blijf je bezig en hoef je niet alleen maar te lezen. Tegelijkertijd leer je ook alles wat je samenvat. Wat voor mij ook helpt, is om rustige muziek te luisteren: zoals bijvoorbeeld Ed Sheeran. Ik heb ook wel eens geleerd met Mozart op, ja klinkt echt belachelijk en hoe kom je erbij, maar dat werkte voor mij dus echt. Laatste tip: zet een lekkere kop thee, ontspan je ook van!
En blijf vooral ademen en ga op tijd naar bed! Succes!!

Je kunt vragen of je ouders je mobiel willen bijhouden, dan alles wat je moet doen op een rijtje zetten en een planning maken. En natuurlijk zorgen dat je pauzes neemt, waar je je dan op kunt verheugen c:
Dan gewoon beginnen en tegen jezelf zeggen: Ik MOET dit doen.

Suuuuuucces

Ik heb 12 toetsen en ik zit net in de 1e :stuck_out_tongue:

En een to do list maken helpt bij mij. Alles goed geordend en al je leerwerk inplannen voor toetsen en daar een geschatte tijd bij geven! Een ruime tijd geven zodat je een beeld hebt hoelang je er mee bezig bent. Zodat je ook weet wanneer je ongeveer klaar bent en dan kan je iets voor jezelf gaan doen. En zoals ik al zei: Ruim! Want dan ben je waarschijnlijk nog eerder klaar.

Good luck!

Ik stress zo en heb echt erge hoofdpijn gekregen, allemaal door het proefwerkweek. =( Ik sta 2.5 onvoldoendes en om over te gaan mag je er 3 staan, en ik sta voor gym, natuurscheikunde, en wiskunde onvoldoendes (gym telt als een halve mee), en als ik eco slecht maak dan kan het er een erbij worden, en geschiedenis heb ik ook slecht gemaakt terwijl ik die nét heb kunnen ophalen, ik ben zo bang dat ik ga blijven zitten of naar een lager niveau moet.