Stress voor nieuwe opleiding.

Ik ga in september een nieuwe opleiding; Verpleegkundige doen.

Ik heb er totáál geen zin in. Omdat ik weet dat ik dat eigenlijk helemaal niet wil ‘’ worden ‘’ en ik moet een halfjaar elke woensdag vrijwilligers werk doen, maar daarvoor moet ik nog een plek zoeken. Ook moet ik in het eerste jaar 10 weken stage doen. Ik zie er ontzettend tegenop en heb écht geen zin. Ik weet niet wat ik nu moet doen…

waarom heb je dan inhemelsnaam hiervoor gekozen?

In het begin leek het me hartstikke leuk, maar nu ik meer ben na gaan denken en meer opleidingen bekeek, en ik weet het niet. Het leek me eerst gewoon leuk, maar nu zie ik er hartstikke tegenop.

Ga eerst kijken of het echt niks voor je is, misschien vind je het wel harstikke leuk, en je kunt je altijd nog inschrijven voor een andere opleiding. In januari ofzo kun je weer opnieuw beginnen met een opleiding…

MIsschien is het gewoon de spanning voor de opleiding en wie weet valt alles mee.

Ik doe nu de PABO. ik had heel laat pas de keus gemaakt en ik dacht dat het wel iets voor mij zou kunnen zijn alhoewel ik goed weet dat logopedie veel meeri ets voor mij is (door omstandigheden kon ik die niet gaan doen).
Vandaar dat ik voor de PABO koos.

Pas op de opleiding kom je er vaak achter wat het inhoud en gaat je hart wel kiezen of het iets voor jou is. Ik zou er aan beginnen en is het na 3 weken nogsteeds niets voor je moet je stoppen. Anders kost het alleen maar studiefinanciering.

Ik was bijna toegelaten daarvoor, maar ik had geen muzikaliteit/zangstem x’D
Ze verwachtten dat ik dat ging trainen, maar ik heb nu een opleiding gevonden die meer bij me past.
Lekker off-topic weer.