Hoi allemaal,
Ik zit nu in VWO 3 en moet binnenkort een profielkeuze maken. Het probleem is eigenlijk dat ik niet weet wat ik later wil gaan doen. Ik heb echt geen-flauw-idee. Daarom wil ik graag zo breed mogelijk kiezen. Het probleem is gewoon dat ik voor al mijn vakken een 7 of hoger gemiddeld sta en dus ‘goed’ (in ieder geval goed genoeg) ben in alle vakken. Ik wil geen natuurkunde. Ik vind het niet leuk dus ga dat niet kiezen. Ik ga denk ik ook geen wiskunde B kiezen, maar ik weet wel dat ik met die keuze meteen veel studieopties laat vallen. Wat ik in mijn hoofd heb is: N&G met wiskunde A, biologie, scheikunde, economie, aardrijkskunde en Frans. Ik weet alleen niet of het te moeilijk gaat worden. Ik hou niet van economie, maar moet dit kiezen. Anders moet ik beco kiezen, dat wordt al helemaal te moeilijk. Iedereen zegt altijd: je bent of een talen persoon of een exact persoon. Ik zie mezelf meer als een talen persoon, maar ben ook goed in de exacte vakken (nogmaals: goed genoeg). Ik vind scheikunde en biologie nu best wel leuk, maar weet niet of dit te moeilijk gaat worden in de bovenbouw. Ik heb natuurlijk naast school ook nog feestjes etc. en wil niet in de knoop komen. Ik zou kunnen kiezen voor E&M, maar heb het gevoel dat ik die studies niet geweldig vind, of niet goed bij mij vind passen + ik heb geen zin in geschiedenis. Wel vind ik geschiedenis leuk, ik zie alleen echt af van alle kenmerkende aspecten in de bovenbouw etc. Ik weet gewoon niet goed wat ik moet kiezen en wil geen spijt van mijn keuze hebben. Kan iemand mij helpen of advies geven? Mijn mentor doet dat namelijk niet op de juiste manier en daar heb ik achteraf dus niks aan. Alvast bedankt!! Ps. hopelijk is dit een beetje duidelijk, nogal veel en moeilijk om te typen :).