Stress om mijn cijfers...

Ik had al eerder gepost over dat ik zenuwachtig was voor mijn toetsweek.
Ik heb 4 cijfers terug gekregen en voor die 4 vakken sta ik nu een voldoende alleen ik moet nog een cijfer voor de andere 5 vakken krijgen die eigenlijk echt belangrijk zijn omdat ik daar niet heel hoog voor sta…
Ik krijg die 5 cijfers pas over een week terug en ik stress nu al… vandaag is mijn toetsweek afgelopen ik heb al voor in het weekend afgesproken met mijn vriendinnen om iets leuks te doen zodat ik niet aan mijn cijfers denk maar ik denk er nu ook de hele tijd aan…
Hebben jullie tips waardoor ik me misschien beter kan voelen …

wat is het aller ergste wat er kan gebeuren? dat je niet over gaat? dat je geen goed rapport hebt? of dat je niet voldoende staat voor de vakken die je kiest/ moet hebben voor een bepaalde opleiding?

een jaar over doen is helemaal niet erg hoor, dan zul je het volgend jaar nog beter snappen. Of je gaat desnoods een niveau omlaag, dan heb je niet zoveel druk op je schouders en haal je vast goede cijfers!

Je kunt niet beter doen dan je best.

Dat is ooit tegen mij gezegd, sindsdien maak ik mezelf een stuk minder druk (:

Ik doe nu havo en ik wil echt niet zakken naar vmbo-t en mijn ouders gaan dan ook heel erg boos worden … =(

Als jij je best doet en het lukt gewoon niet dan zullen je ouders dat gewoon moeten inzien.
Het gaat erom dat JIJ gelukkig wordt! & als jij zelf graag havo of zelfs vwo wil doen kan dat altijd nog nadat je vmbo hebt afgemaakt. Maar loop nu niet te hard van stapel, voor hetzelfde geld valt het allemaal wel mee en ga je gewoon over!!

Echt heel erg bedankt allemaal! Ik voel me al een stuk beter als ik zulke dingen hoor
xx

Blijf vooral je best doen, dan zien je ouders dat ook! En als havo te hoog voor je, moet je je daar echt niet voor schamen. Beter op een niveau waar je normaal mee kunt komen en daarnaast nog een leven kunt hebben, dan een niveau dat eigenlijkj te hoog is en alleen maar stress veroorzaakt en uuuuuren inneemt, zonder resultaat. Worst case scenario natuurlijk, wacht het eerst nog even af. Inderdaad lekker met je vriendinnetjes op stap gaan en verwen jezelf nog wat extra dit weekend met bv. iets lekkers en je favoriete films/series/boek?

-

ik heb kader en ik moet perse naar mavo maar mijn cijfers zijn te slecht
iemand tips?