Stress om gym

Ik heb elke week weer stress om gym. Ik háát gymen gewoon echt nu om verschillende redenen:

• Ik ben er alles behalve goed in en daarom krijg ik vaak echt hele lage punten en word ik onzeker
  • Ik heb overbehaarde armen en benen, daarom draag ik áltijd een vest als enige. En mijn benen kan ik niet scheren nu want ze zitten vol met korsten omdat ik ze altijd openkrab 's nachts, want dat gebeurd bij mij nou door suiker en kou. En dan zit ik daar met opengekrabte, behaarde benen tussen al die meisjes met gladde strakke benen. En dus ook altijd een lange broek.
  • Daarom ben ik ook altijd onzeker met omkleden en probeer ik dat zo snel mogelijk enzo te doen
  • Ik ben zo onvoorspelbaar en onregelmatig ongesteld dat ik altijd bang ben dat ik het met gym word en als ik me dan omkleed iedereen het ziet en ik het niet eens doorheb.

Daarom zit ik soms zelfs te huilen en ben ik altijd gestresst en verzin ik zelfs tactieken om zo snel mogelijk om te kleden of wat dan ook.

Heeft iemand tips voor mij ofzo…?

• Om ergens van weg te rennen terwijl het toch moet, maak je het alleen maar erger. Roep eens een keer ‘schijt’ en ga er voor.
  • Misschien kan je bodycreme proberen om je huid zacht te maken. Dan krab je je benen ook niet meer open zodat je - als het weg is - rustig je benen kan scheren.
  • Bedenk je dat iedere vrouw weleens ongesteld is. Ze kijken je heus niet raar aan. En doen ze dat wel, dan is er eerder een steekje los bij hen dan bij jou, gezien het doodnormaal is.

Ik weet niet hoe vaak je gym hebt in de week maar is het niet een idee om in de pauze voor de gym maandverband in te doen, dan lek je in ieder geval zeker weten niet door!

Tja, dat van lage punten halen: je moet maar zo denken, iedereen is ergens anders goed in. Dat jij toevallig wat minder goed bent in gym, tja het zij zo, jouw kwaliteiten liggen dus blijkbaar ergens anders. :slightly_smiling_face:
Onregelmatig ongesteld: is de pil niet wat voor je? Gewoon als menstruatieregelaar. (Overigens, het zou wel heel flauw zijn als ze een punt van je ongesteldheid zouden maken, nogal kinderachtig ook, iedere vrouw is dat nou eenmaal, jij kan er ook niets aan doen dat het bij jou zo onregelmatig is. Maar ik snap wel dat je het heel vervelend is).
Ook voor overbeharing zijn vele oplossingen, dat krabben is allereerst dus wel een groot punt, anders zou je gewoon je benen kunnen scheren (of als je echt last hebt van erge overbeharing, harsen/waxen of zelfs laserontharing is mogelijk)… Er zijn in ieder geval genoeg voedende en herstellende crèmes en dan moet je de discipline opbrengen echt niet meer te krabben, je zou als het echt erg wordt, ook bijv. voor advies of een zalfje naar de huisarts oid. kunnen gaan.

Je moet er niet voor weglopen want dan maak je jezelf gek en als je erheen gaat zie je dat het best wel mee valt!
En die lage punten, tja gym is ook niet echt mijn favoriet maar misschien ben jij weer goed in wat anders. En je benen, probeer een goede creme/bodylotion en anders doe je gewoon een lange trainingsbroek aan, dat is echt niet raar hoor! En voor je armen, zou ik gewoon een shirt met lange mouwen aan doen die je dan zeg maar een beetje omhoog schuift! En als je bang bent voor ongesteldheid doe je een maandverbandje in, problem solved!
Echt je moet niet stressen het komt allemaal goed!
Je moet gewoon denken? Kan ik er wat aan veranderen? Nee? stop dan met je zorgen maken. Ja? verander het dan.

Lage punten voor gym maakt echt niet zoveel uit, iedereen is ergens anders goed in, en gym is echt laaanng niet het belangrijkste vak op school! Ben er zelf ook erg slecht in, maar ik vind de ‘echte’ schoolvakken veel belangrijker. En waarschijnlijk zijn er heel veel meiden/jongens in je klas die niet goed kunnen gymen en die er ook zo over denken, alleen zie je ze niet omdat je alleen op je eigen gymcijfers let. Maar echt, er zijn veel meer mensen die hetzelfde probleem als jij hebben.
Behaarde benen… dat is heel vervelend, maar ook wat aan te doen. Epileren of scheren. Misschien is het niet eens nodig (ik laat in de winter ook vaak gewoon mijn beenharen staan, maar ik heb wel blond haar, dus je ziet het amper :flushed: ) Dat van die korsten lijkt me een groter probleem. En hoe kun je dat krijgen door kou en suiker?
Menstruatie is ook vervelend, maar wel een heel normaal vrouwenprobleem. En de pil is daarvoor een prima oplossing.
Misschien moet je gewoon naar de huisarts gaan om de pil te vragen? Dan kun je meteen ook die korsten op je benen bespreken als dat een serieus en aanhoudend probleem is.

Ja, of een inlegkruisje?

En voor de rest, gewoon schijt hebben. Het maakt niet uit als je er niet goed in bent, als je maar gewoon je best doet, dan is gym ook nog best leuk zo af en toe!

Lage punten voor gym maakt echt niet uit. Ik ben een ramp in balspellen (wat wij altijd elke week deden, feestje hoor), en ik kreeg gewoon een 6 op mijn eindexamenrapport (net als de rest van lui Nederland, want met lager dan een 6 mag je namelijk geen examen doen, dus krijg je een ‘oprotzes’)

ik hou ook niet van gym en heb ook slechte cijfers. maar gym is niet het einde van de wereld. IK haat het ook en soms wil ik echt niet en verzin ik smoesjes. voor ongesteld kan je de pil of gwn maandverband tijdens het gymmen indoen voor de zekerheid?

Weetje, niemand is goed in gym. Er zijn gewoon een paar van die mensen die er niks om geven of hun armen nou gebroken zijn of niet en tsja die verdienen dan ook wel een hoger cijfer. (mij niet gezien om mijn leven te wagen haha) misschien zit jij toevallig in een heel sportieve klas, boeiend!
En je cijfers maken op gym -sorry voor degenen die ik kwets- eigenlijk niet uit, bij jouw eindlijst staat sws wel een voldoende, tenzij je de gymleraar elke week uitscheld ofzo.
over de angst die je hebt zou ik praten met je mentor, want die zegt er vast wat van tegen je gymleraar (of doe dat zelf) en dan let hij er op, en krijg je misschien hogere punten hihihi.
en van jebenen, tsja ik snap het niet helemaal maar misschien kan je moisturizing cream kopen, níet krabben (leg er dan een nat washandje op ofzo!). en vraag je moeder even over wat je eraan kan doen?

En meid, ik durf te wedden dat je armen niet gestolen zijn van een orang oetan, iedereen heeft haartjes op zn armen en niemand gaat je daarom uitlachen of raar aankijken. Ik vind ze bij mezelf ook erg opvallen en bij anderen totaal niet, dat heeft bijna iedereen.

Heb je wel wat vriendinnen in je klas, dan kan je er misschien over praten met hun?

-

je kan snachts je handen in sokken doen, dan kan je je benen niet openkrabben.
succes met je volgende gymles :kissing:

Ik haat gym ook! Ik haat het om om te kleden en ik ben helemaal niet sportief. En mijn gymleraar is ook al zo eng. Geen tips dus, sorry

PS. Toch 1 tip! Probeer je te laten zien! Ook al ben je slecht gewoon lekker meerennen en je best doen! Heb ik vrijdag met gymles ook gedaan. Ik was heel slecht, maar wat had ik een lol! Dus tip: Gewoon meedoen met de groep en lekker bewegen, ook al is het moeilijk?

Ik heb ook helemaal niet goed in gym :’)
Ik heb meestal een 5 of 6 voor gym, en ik heb ook wel een paar keer een 7 gehad, omdat ik wel gewoon goed mijn best doe. Je eindcijfer word waarschijnlijk wel gewoon een onvoldoende. Ik weet niet of jij dat ook krijgt maar wij krijgen om een bepaalde tijd voor gym een punt voor inzet, en daar heb ik dan meestal een 8 juist omdat ik altijd lage punten heb. En zolang je maar plezier erin hebt is het prima, maar zo te zien haat jij gym echt haha. Ik zou zeggen, doe eens actief mee met je vriendin(nen)! Eigenlijk haat ik gym ook maar als ik gewoon meedoe (en met geluk bij mijn vriendinnen in het groepje word geplaatst) is het nog lang niet zo erg als je denkt!
En van die haartjes op je armen en benen, dat is eigenlijk gewoon normaal hoor. Waarschijnlijk maak je je echt druk om helemaal niks :’) En ik weet niet hoe oud je bent maar als je er echt heel erg mee zit kan je eventueel ook je benen scheren als je je daar beter bij voelt?
En uhm misschien met handschoenen slapen en een paar dikke dekens pakken haha.
Succes :sob::muscle:

ik stress ook altijd heel erg over gym,
dus ga ik er gewoon nooit heen :’)
maar dat is niet echt een aanrader

ik haat gym ook. en ik probeer me er door te slepen. en dat lukt aardig :cold_sweat:

Ik haat het ook
Daarom ging ik er ook bijna nooit heen (ik heb altijd maandag eerste twee uur, wat een feest is dat)
Maarja, nu ga ik toch maar. Gewoon een beetje meedoen en je komt er wel. En handschoenen aan je handen zodat je niet kan openkrabben en bodylotion.
Armen kun je trouwens ook scheren, hoef je ook geen vest meer aan.

Dat je wat meer haar hebt enzo is inderdaad wel vervelend ja, maar eigenlijk moet je er gewoon schijt aan hebben. Ik weet niet hoe oud je bent, maar een tip voor je armhaar; je kunt het laten blonderen waardoor het minder opvalt. Dat is misschien wel heel handig :slightly_smiling_face:

Misschien kun je 's nachts bijvoorbeeld eens in een redelijk strakke trainingsbroek gaan slapen? als je snapt wat ik bedoel. Zodat je met je handen niet meer bij je benen kunt komen. Voor de rest gewoon je benen goed blijven verzorgen (:
Gym is eigenlijk ook gewoon een rot vak, maar probeer lol te hebben en met je vriendinnen te lachen. Gooi dat warme vest gewoon uit en heb eens schijt aan iedereen. Oké, dat is makkelijker gezegt dan gedaan maar het is wel true.
En voor als je ongesteld bent; heb gewoon altijd maandverband/tampons bij je en bijvoorbeeld een extra gymbroekje. De meeste meisjes uit jou klas zijn waarschijnlijk ongesteld, je bent echt niet de enige die het onregelmatig is. Zie eens het positive van dingen in en probeer de knop om te draaien :grinning:!

Ik hoop dat dit je wat helpt, stay strong.

Liefs.

Ik weet niet of dit zo’n goed plan is. Stoppels op je armen is niet heel charmant lijkt me… Mijn vriendin doet dit ook en als je langs haar arm gaat voelt het heel erg naar…