Stress en vriend

Momenteel loop ik stage, ga ik daarnaast nog naar school en werk ik op de zaterdag. Veel van mijn vrije tijd moet ik daarnaast in schoolwerk stoppen. Ik heb evenveel vakken als zonder stage. Dit betekent dat ik veel in de avond uren moet doen en het liefst ook nog de zondag. Merk dat ik het erg zwaar vind. Daarnaast heb ik ook nog een sociaal leven, familie en een vriend. Mijn vriend zie ik de laatste tijd erg weinig. Wanneer ik hem zie zijn er snel irritaties. Ik denk dat dit komt omdat ik erg gestrest ben. Door de weeks heb ik vaak ging zin om te bellen of te appen. Dan ben ik druk met andere dingen. Hij steunt mij 100%. Maar vind het dus erg jammer dat het druk heeft op onze relatie. Heeft iemand hier tips voor?

Is het voor jou zwaar als in, zwaar bijna niet te doen, of als zwaar maar wel te doen? In het eerste geval zou ik eens gaan nadenken of dit dan is wat je wil blijven. Maar goed, daarover gaat je vraag niet.

Ik zou proberen echt tijd voor hem te maken. Niet alleen voor hem of je relatie, ook voor jezelf. Het is niet goed om alleen maar te leren en huiswerk te maken, ontspanning hoort daar ook bij. Je kan afspreken dat je een vast tijdstip in de week elkaar belt? En op de zondag kan je misschien twee uurtjes naar hem toe gaan? (Ik weet niet hoever jullie bij elkaar vandaan wonen)

Ik snap dat het lastig is om je dingen te combineren, maar voor je vriendje zou ik wel tijd vrij maken. Bijvoorbeeld de zaterdagavond, dat je samen iets leuks gaat doen en doordeweeks toch belt. Want zo lijkt het net alsof je hem niet waardeert om heel eerlijk te zijn terwijl je zelf aangeeft dat hij je volledig steunt.