Stress en onrust > Nervovit.

De laatste tijd ben ik nogal onrustig en gestresst. Het is nu al 2 weken aan de gang en ik zit helemaal niet goed in mijn vel. Ik kan ook nauwelijks slapen en als ik iets moet leren kan ik me ook helemaal niet concentreren. Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik een prenstatie moest doen en ik presentatie-angst heb, maar die presentatie bleek helemaal niet zo erg te zijn en ik was ook niet echt zenuwachtig. Deze presentatie al een tijdje voorbij en heb ik nog steeds last van dat ik onrustig ben en gestresst.

Ik weet niet echt wat er aan de hand is met me, dus ik ben op zoek naar een ‘kalmerend’ middel. Toen had ik iets gelezen over Nervovit. Zijn er meer mensen die dit gebruiken en helpt het? Of weet iemand iets anders wat kan helpen?

Ik zou eerst naar de dokter gaan voordat je jezelf volstouwt met allerlei middelen.

Is het niet dat je je zo focust op je gestresste gevoel dat je daardoor gestresst raakt?
Ik vind het nogal rigoreus dat je meteen naar middelen op zoek gaat. Doe gewoon dingen waar je normaal relaxt van wordt, lekker in bad of even sporten en laat daarbij alle dingen waar je je druk om maakt even achter je. Misschien is fijn om te mediteren.

Of is er misschien iemand in je omgeving die gestresst is? Als je daar gevoelig voor bent kan je daar veel last van hebben, dan moet je een manier gaan zoeken om je voor diegene af te sluiten.

Gebruik Valdispert, of valeriaan. werken allebei, en van Valdispert wordt je niet zo moe als van Valeriaan. Deze middelen kun je buiten de dokter om kopen, gewoon bij de drogist. Het zijn maar plantenextracten en zolang je de aanbevolen hoeveelheid niet overschrijdt kan er niks mis gaan.