Stress en haaruitval

Ik heb op de een of andere manier nooit rust in mijn hoofd, ik ben altijd met 20 dingen tegelijk bezig en hoe graag ik het ook wil dat kan ik dus nooit zomaar uit zetten. Ik bedenk ook altijd weer iets nieuws, ik zit namelijk in de 3e van het Gymnasium en dus moet ik veel tijd aan school besteden, als ik dan eindelijk klaar ben moet ik vaak paardrijden (eigen pony) en in dat beetje vrije tijd die ik over heb wil ik zoveel doen: bloggen, mijn favo series kijken, computeren enz, maar dat gaat allemaal niet dus ben ik nooit helemaal ‘tevreden’ ik wil altijd nog 1001 dingen doen als ik ga slapen en dat geeft dus alles behalve rust…

Ik heb de laatste tijd ook last van haaruitval, eerst heel veel uit de haren op mijn hoofd maar toen zij mijn moeder dat dat gewoon het weer was. Nu heb ik het nog steeds wel, maar ik weet niet of dit uitzonderlijk veel is ofzo… Ik verlies wel 2-4 wimpers per oog steeds als ik mijn make-up eraf haal en dat terwijl ik geen waterproof mascara gebruik en niet hard ‘boen’ als ik het eraf haal.

Weten jullie of dit met elkaar te maken heeft en hebben jullie misschien tips ofzo?

ik heb zelf ook last van stress,
en daardoor haaruitval, slaapproblemen en minder nagelgroei,
als dit bij jou het geval is kan je misschien bij de dokter langs gaan en er pillen voor vragen.

Ik heb een beetje hetzelfde probleem, dus ik lees mee.

Wat voor een soort pillen zouden dat dan moeten zijn?

Je hebt speciale shampoo hiervoor, moet je anders even kijken bij de drogist! Even vragen, ik weet zo even niet meer van welk merk. En ik weet dat de Lush ook een shampoo hiervoor heeft, maar die is wel wat duurder.

Ik had ook erge last van haaruitval, toen heb ik deze shampoo gekocht : http://www.lush.nl/shop/product/product/path/147_148/id/38/haar-vaste-shampoo-new-

Hij helpt echt enorm goed! Het valt veeeel minder uit en mijn haar lijkt een stuk dikker! :slightly_smiling_face:
Hij is wel redelijk duur, maar ik deed er zo’n 2,5/3 maanden mee. Je zou ook bij de drogist kunnen kijken voor speciale shampoo.

Ik ook, vandaar dat ik ook lange tijd veel haarverlies heb gehad.

Deze pillen (Finasteride) mogen sinds een paar maanden niet meer aan (jonge) vrouwen worden voorgeschreven door artsen. Ik heb ze zelf jarenlang geslikt (met goed resultaat) maar moet nu mijn Fina illegaal via het internet bestellen, waarbij ik de halve tijd niet weet wat ik geleverd krijgt.

Een troost, stress gerelateerd haarverlies hersteld zich doorgaan ook weer goed.

ik heb mijne uit spanje omdat die wel goed aanslaan bij mij, maar je zou Passiflora Rustgevend Extra Sterk kunnen proberen, van AVogel en als die niet helpen echt naar de dokter.

ja klopt, heel irritant want het zou ook zomaar drugs of iets kunnen zijn,
vandaar heb iik het uit spanje.

Ik heb zelf laatste tijd ook veel last van haaruitval. Iedere keer ik door men haar ga heb ik een hele pluk vast.
Dit komt deels door stress en ook door de periode van het jaar, zo vlak voor de winter( zou normaal zijn volgens mijn kapper).
Nu zei mijn moeder om vitaminen ervoor te kopen. Je zou ze normaal bij de drogist moeten kunnen krijgen

heb het zelfde en zit in 2taligvwo 1e ook eigen pony, enz… ook last van, kapot veel haar in me borstel enzz…

heb ik ook gehad, ik zat op havo was maandag dinsdag donderdag en zaterdag bezig met korfbal, woensdag aan het fitnessen en vrijdag was ik aan het kaatsen dus had ik eigenlijk alleen wat rust op zondag maar dan had ik dus bakken huiswerk wat ik door de week gewoon niet maakte, maar sinds ik alleen maar zomer kaatsen doe en fitnessen heb laten vallen en een niveau ben gezakt heb ik een stuk meer rust in mn hoofd gekregen, ik vond het wel zwaar balen maar het was voor mijn eigen gezondheid

het gaat er niet om of je meer tijd heb voor hw ect, maar ook vooral voor je zelf.

Ik heb daar ook echt last van, ook door de stress.
Laatst deed ik de krantjes en vond ik gewoon in bijna elke krant wel een haar terug van mezelf. Ze zeggen dat Zarqa shampoo ofzo heel goed werkt ertegen!