Stress en gek worden van school

Ik zit in de 3e van het Gymnasium en ik stress heel veel, ook word ik echt gek van school nu. Elke dag is het weer vroeg opstaan, school, huiswerk, om de dag paardrijden en alweer slapen. Daar word ik echt gek van ik heb gewoon meer vrije tijd nodig omdat ik vaak zoveel dingen wil doen en daar krijg ik weer stress van omdat ik die dingen dan soms toch tussen mijn huiswerk door doe en dan kom ik dus weer in tijdnood voor mijn huiswerk…
Ook elke ochtend is weer een hel, ik ben dan zooo verschrikkelijk moe echt. Dus ik wil dan eerder naar bed maar als ik dat doe heb ik weer nog minder vrije tijd (ik ga rond 10u naar bed en sta rond 6.45 op).

Ik heb ook een hele lage weerstand, dat betekend dat ik me vaak niet lekker voel, nooit doodziek maar gewoon niet lekker (misselijk, zwak enzo), soms als ik me echt niet lekker voel blijf ik dan ook thuis en dat vind ik zelfs een soort van fijn. Niet het niet lekker voelen, maar dat ik dan lekker heel de dag in bed kan slapen of lekker relaxed een filmpje kan kijken. En daarom denk ik heel vaak: Zal ik weer thuisblijven vandaag? Ik doe dat dan nooit maar denk er wel veel aan.

Hebben jullie tips ofzo?

P.S. Oh en denken jullie dat ik eens bloed moet laten prikken voor het feit dat ik me heel vaak zwak en misselijk voel enzo?

Oeh herkenbaar! Zit nu in 6 VWO

Aan je verhaal te lezen ben je gewoon misselijk/ziek van schoolziek.
Daarbij is het niet goed als je nu al zo gestrest bent, ga na hoe dat over 2 jaar wordt wanneer je in vwo 5 zit en nog meer moet doen voor school. Ik kan niet geloven dat je dat binnen die tijd niet redt qua school, misschien moet je met jezelf afspreken dat je pas aan je laptop komt wanneeer je klaar bent met huiswerk.

Heb dit zelf ook heel erg. Het is zelfs de laatste tijd zo dat ik door de stress vaak niet kan slapen, waardoor ik de volgende dag nog minder energie heb en uiteindelijk nog meer stress.

Je moet je inderdaad afvragen of je zo door kunt gaan. Je zit nog maar in de derde en het wordt allemaal nog zoveel drukker.

Ik herken het wel. Ik loop me nu ook uit de naad te werken, maar ik ben nu aan het afstuderen en jij moet sowieso nog 3 jaar voordat je überhaubt een middelbare-schooldiploma hebt.

Heb je het al met je decaan of mentor besproken?

Ik denk niet dat het iets lichamelijks is (Als je er echt aan twijfelt, gewoon naar de dokter gaan, dat wel), omdat jouw klachten vooral voorkomen bij oververmoeidheid.