Stress: 5 tips om stress te verminderen

Schoolexamens of toetsen voor de boeg? Loopt de stress hoop op? Dan zijn hier tips om de stress te verminderen en goed te kunnen beginnen aan al je leerwerk!

1. Negeer je telefoon
    Volgens onderzoek raken mensen ontzettend in de stress van het constant checken van hun telefoon. Zet je telefoon op stil of gewoon helemaal uit, want het trillen van je telefoon leid je af!

2. Neem een kauwgum
    Veel simpeler gaat het niet worden. Uit onderzoek blijkt dat het kauwen van kauwgum goed is tegen stress en je concentratie verhoogt. Het verlaagt namelijk de hoeveelheid cortisol in je speeksel, en dan weet je inmiddels genoeg.

3. Relaxen door beweging en sport
    Door stress komt er adrenaline vrij in het lichaam waardoor je snel afgeleid wordt. Door te bewegen en te sporten raak je deze adrenaline kwijt waardoor je je weer goed kunt focussen op je leerwerk!

4. Kijk een grappige film of aflevering
    Van lachen weten we al een tijdje dat we er gelukkiger van worden. Het zorgt er ook voor dat we minder last hebben van stress, bleek uit onderzoek. Mensen die veel lachen, hebben minder het stresshormoon cortisol in hun lichaam.

5. Zet je gedachtes uit
    Je moet niet nadenken aan hoeveel je nog allemaal moet doen, maar je moet denken wat je op dit moment gaat doen. Als je namelijk denkt aan wat je allemaal nog moet doen schiet je gelijk in de stress. Doe het allemaal rustig aan en doe een voor een. Neem de tijd!

Succes meiden!

xoxo

dit is de 2e keer dat ik dit zie? 1 topic is voldoende, en het kan ook in een andere topic

yo thanks maar ik vind het meer lijken op reclame + kijk nu even rond hoe het werkt op dit forum want dit is niet de manier

Ja klopt maar die had ik in een ander mapje gezet perongeluk. Die is verwijderd en heb een nieuwe gemaakt in het goede mapje :slight_smile:
xoxo

Ik denk dat het beter hierin past:
http://forum.girlscene.nl/forum/school/algemeen-topic-leertips-vragen-concentratieproblemen-etc.-309862.0.html

Eens. Slotje.