Strenggelovige schoonouders

Ik heb een vriend en zijn ouders zijn er niet echt blij mee dat we wat hebben.
Dat komt omdat ze strenggelovig zijn en ik totaal niet.
Daardoor heeft hij veel ruzie thuis.
Ze weten het niet maar hebben wel een vermoedde.
Zelf vind hij het niet erg en het hem niks uitmaakt als hij het huis wordt uitgezet etc.

Maar ik zit er dus wel mee.
Tips? Misschien meiden die in hetzelfde schuitje zitten?
Tell me :grinning:

ps- als hier al een topic van is (kon ik niet vinden) post m aub :grinning:

Waarom zou die dat niet erg vinden?
Heb je zijn schoonouders wel eens ontmoet? Anders zou ik dat zelf gaan doen. Misschien dat je afspraken met ze kunt maken om toch rekening te houden met elkaar, zodat er geen ruzie’s komen.

Nee, maar ze vinden je mss niet goed omdat je stel… te ‘bloot’ rondloopt.
Ik zeg maar iets hé.
Dan moet je in het vervolg als je bij hun bent, op je kleding letten.
En zo is dat met alle andere regels in hun geloof.
En je moet beleefder zijn en een beetje meer je best doen dat
ze zien dat je wél een leuk meisje bent voor hun zoon.
Als dat het tenminste allemaal waard is…
Oh, Welk geloof hebben zijn ouders? Gewoon Katholiek? Protestant?

Hij zegt dat het hem niet boeit omdat hij zijn ouders toch niet mag. Ze zijn ook streng voor hem omdat hij niet zo erg gelooft als zijn ouders.

Zijn ouders zijn mijn buren dus ja die heb ik wel eens ontmoet ik vind ze aardig :grinning: maar ik begrijp wel dat ze mij niet accepteren omdat ik niet gelovig ben.

Vraag ze wat precies hun probleem is & bedenk een oplossing.

Ze zijn gereformeerd. En ik ben nog nooit bij hun thuis geweest. Ze willen een gelovig meisje omdat ze dan hopen dat m’n vriend geen afstand doet van de kerk.
Ik probeer er altijd al aan te denken want ik loop in jurkjes/rokjes als ik met hem weg ga etc.

je vriend heet niet heel toevallig niels he? :stuck_out_tongue:

nee oke, ik weet het eigenlijk ook niet… ik denk dat je er niet veel aan kan doen?

Geen goed plan lijkt mij want hij heeft al ruzie met zn ouders en als ik dan ook nog ga ´’zeuren´’
Vragen etc. ga ik pas doen als hij geen ruzie meer heeft met zijn ouders anders kan hij nog meer ruzie krijgen.

Haha nee hij heet niet Niels.
zijn beste vriend heet wel Niels.

up

Haha heet tie Laurens dan?

Stel je naar zijn ouders toe iets meer open voor hun geloof?

Ouders van mijn vriend zijn ook strenggelovig, maar het wordt wel geaccepteerd dat ik dat niet ben en ik zit er ook gewoon bij als ze bidden of uit de bijbel lezen met het eten (wat dus totaal niet mijn interesse heeft)

Het kan erger trouwens, een vriend van me is mormoons.

Haha, iedereen raden hoe ie noemt XD
&&; @hierboven. Wat is mormoons?

een vriendin van me zat in een zelfde situatie, maar die pakte het niet echt goed aan; ze ging doen alsof ze ook gelovig was (kruisje dragen, mee naar de kerk). Dat is een tijdje goed gegaan maar uiteindelijk kwamen die ouders er toch achter (ze stond te bellen & schold met ‘godverdomme’).

Ik zou zelf met die ouders in gesprek gaan, bewijzen dat je een hardstikke leuke meid bent ondanks dat je niet geloofd, vraag je vriendje of hij je wilt helpen?

Google it
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=mormoons&meta=

'mormoon

1. Aanhanger van een godsdienst 2) Belijder van de mormoonse leer 3) Lid van een amerikaanse sekte 4) Lid van een godsdienstige sekte 5) Persoonsbenaming ’

Is een andere richting en nog strenger ook eigenlijk. Hij mag van zn geloof ook geen alcohol drinken. (toen ik m nog niet zo goed kende dacht ik dat hij moslim was daardoor)

nee hij heet geen laurens ^^

thanku voor de tips trouwens :slightly_smiling_face:
ik ga het er met m over hebben vanavond

mormoons lijkt me eng ;o

had ik gedaan. Snapte er niet veel van. Misschien dat zij
het beter kon uitleggen, en ik had het juist.