Strengere controle met leeftijdsgrens bij bioscopen etc.

Dat hebben jullie vast ook al gehoord,
er komt een strengere controle bij o.a. de bioscopen.
Nu vind ik dat best vaag want voorheen was er sowieso wel controle en werd er naar je ID gevraagd.
Wat moeten we er dan nu bij voorstellen? Vorige week ben ik namelijk nog een 16+ film binnengeslopen (gewoon een kaartje kopen voor een andere film van dezelfde tijd en de andere zaal binnengaan) of kan dat niet meer? :kissing:

bij ons word je kaartje bij de deur van de zaal gecontroleerd. dus moet je wel naar de goede film. Maar wat een onzin. je mag toch zelf bepalen welke film je aan kan. ik vind het maar een advies…

Nou eh, bij Pathe controleren ze bij de deur naar je kaartje en ID? (Ook al voordat er strenger werd gecontroleerd)

Ow ?
Ik wist dat er een regel voor was, maar dat ze er nu strenger op gaan controleren wist ik niet.
Dit is eigenlijk net zoals met drank onder de 16.
Men zegt dat ze het niet verkopen aan mensen onder de 16, maar doen het meestal wel omdat het allemaal gewoon omzet is.
Zo is dat met de bios ook.
Ik ben nu 14, en er wordt nooit naar mijn ID gevraagd.
Ja oke, 1 keer, maar dat was omdat de vriend van mijn vriendin voor de kassa van de bios vroeg of we onze ID wel bij ons hadden.

:astonished:

Ik ga dus ook altijd naar de Pathe (de kuip), maar er wordt NOOIT bij de ingang van de zaal naar je kaartje gevraagd, laat staan naar je ID (alleen bij 3D films)

Ik wilde gister met mn ouders & broertje (12) naar inglorious bastards, hij kon niet naar binnen =/

WAT een onzin !! ik bedoel, je ouders waren er toch bij…

Ik ging laatst met mijn moeder naar Jennifer’s Body in Utrecht en ik mocht ook niet naar binnen 0.o Dus we zijn naar een andere film geweest.
ik vind het echt bullshit,je kiest er toch zelf voor.

ik maak me geen zorgen, ben toch 16 :stuck_out_tongue:

ik vind dat ze ook bij de ingangen van de zalen moeten gaan controleren. Dit zodat er niet meer van die irritante kutwijven of van die jochies zitten die de hele tijd lopen te klieren, praten, lachen etc en denken dat ze o zo stoer zijn.

Dat is wel waar,maar laatst zaten er studenten(jongens) achter mij van een film van 12 en ouder en die zaten de hele tijd te giegelen om de kleinste dingetjes. dus niet alleen jongeren zijn zo xD

ik ging met een vriendin ook naar 16+ film en ze hebben niet eens om onze ID gevraagd xD
(allebei 15; ik net een maand.)

op zich vind ik het wel goed dat ze gaan controleren of zo. het is toch ook “normaal” dat je geen sigaretten mag kopen als je jonger bent als 16? oke van de bioscoop ga je niet dood, maar dat er een leeftijd aan verbonden is is niet voor niets toch?
maar ik vind het wél raar dat als je met je ouders mee gaat dat je dan alsnog niet naar binnen mag…
dus ik ben voor controle met leeftijdsgrens bij bioscopen, maar wanneer je iemand bij je hebt van 18+ dat het dan wel geoorloofd mag worden. oke ik wou eigenlijk zeggen: wanneer 1 van je ouders/verzorgers bij je hebt, maar hoe kunnen die mensen in de bioscoop nou weer weten dat ze “familie” zijn xD

Ze controleren wel maar als je met je ouders gaat en je bent niet de goede leeftijd dan kom je wel binnen want je heb toestemming van je ouders/verzorgers. Tenminste dat moet.

Bij ons controleren ze nooit, ik kan gaan naar welke film ik wil ;d

Wat een onzin, ik vind dat je zelf moet bepalen naar welke film je gaat. En oke, een 6 jarig kind naar een film die nu 16+ is, is niet heel handig, maar dat kunnen die ouders zelf ook nog wel bedenken. En ik heb vorig weekend nog samen met mijn vriendin (zij is 13, ik 14) een film voor 16+ gehuurd, zeiden ze niks van.

ik vind het bullshit echt waar als je met je ouders gaat… Maar ja alleen dan snap ik het aan de ene kant… Maarja ben toch al 18 dus heb geen moeite daarmee:P

Ik vind die regel echt belachelijk, het is toch je eigen keus wat je wilt kijken. Als je er bang van wordt oid is het je eigen schuld, dan moet je gewoon niet gaan.

Dat vind ik echt dom, want het is toch een kijkwijzer? toch hetzelfde als op tv, als je 12 bent kijk je toch ook een film van 16+ ofzo?

maar bij ons wordt wel je kaartje gecontroleerd bij de ingang van de zaal. maar ik denk dat als je een kaartje koopt voor 16+ en je ziet er wat ouder uit dat je dan wel naar binnen mag als je zegt dat je geen ID mee hebt?