Strenge ouders.

Hoi, ik ben een meisje van 16 jaar.
Mijn ouders zijn van mening dat ik nooit mag drinken, ook niet op een vriendin dr verjaardag 1 wijntje ofzo. En als we uitgaan moet ik heengebracht & gehaald worden, terwijl ik 2 minuten van de discotheek woon. Ook op verjaardagen word ik heengebracht en opgehaald om half 11 terwijl de rest uitgaat.
Ik vroeg waarom ik niet mocht drinken, zeggen ze dat ik dat op mijn 20e pas mag.
Wat moet ik doen.
Mvg, Onbekend. Ik mocht op het account van mijn beste vriendin :slightly_smiling_face:.

-

Dat vind ik niet heel streng tbh. Ze bedoelen het goed.

Idd, mijn ouders zijn NOG strenger. Het valt allemaal wel mee.

wow dat is wel streng zeg, heb eigenlijk geen tips. Dus beschouw maar als up.

Ik vind het eigenlijk helemaal niet streng, meer bezorgd.
Je kunt het ook leuk hebben zonder te drinken/laat uit te gaan.

Hoezo wil je perse drinken dan ? Je gaat er alleen maar stomme dingen van doen.
Ze proberen je alleen maar te beschermen, maar met dat brengen en ophalen is idd een beetje overdreven.
Zou eens een goed gesprek met ze hebben misschien helpt dat wel.
En gewoon goede afspraken maken

Poeh, ik ken het. Ik snap dat het lastig is. Ik mocht pas uitgaan en make-up dragen vanaf mijn 19de. Ik snap dat het nu nog vervelend is maar het beste kan je je er bij neer leggen. Misschen dat ze dan vanzelf soepeler worden. Anders is het gewoon afwachten. Let op de dingen die je wel mag zoals uitgaan enzo. Ook al word je gebracht en gehaald. Genoeg meiden bij wie dat ook is. Maar misschien niet gauw word gezien. Good luck!

Ja, je kan het best een goed gesprek met je ouders voeren en ze zeker laten weten dat je echt niet te veel gaat drinken.

Ze willen haar beschermen…
Maar straks is ze 20… Gaat ze drinken… (mee doe met de rest, want ze heeft nooit gedronken, weet niet hoever haar grens is)… En kan ook veel minder hebben als de rest.

Ik mocht drinken vanaf mijn 12de, af en toe op een verjaardag 1 drankje,
Op die manier lieten zij mij kennis maken met drank,
nu ben ik 21, ik drink eigenlijk nooit want ik kan er niet goed tegen, en voel me goed zonder alcohol.

Mensen leren door fouten te maken. Zij kan op deze manier geen fouten maken omdat zij te beschermend opgevoed wordt, Straks als zij het huis uit gaat, of meer verantwoording krijgt… Kan zij daar heel erg moeite mee krijgen

Ik vind het eigenlijk helemaal niet streng. Ik bedoel… je mág naar feestjes gaan, je mág naar de disco. Ze zijn alleen wat bezorgd, want kom op, je bent pas 16, jong dus.

Hier ben ik het volledig mee eens. Ik merk nu ook aan mezelf dat ik het voorbije jaar meer fouten gemaakt heb en meer geleerd dan ooit. Mijn ouders hebben me ook enorm beschermd, ook op gebied van uitgaan, drinken, jongens. Wel nu heb ik op al die gebieden al fouten gemaakt maar ik heb er tenminste uit geleerd.

Ik snap dat het lastig is voor je dat je leuke dingen zoals ‘uitgaan’ mist. Verzeker je ouders dat je veilig bent, wandel niet alleen naar huis, ookal is het maar 2 min. Neem een vriend of vriendin mee, iemand die je vertrouwt en al langer kent dan die avond.

Wat betreft het drinken zou ik als ik jou was je gewoon wat inhouden. Stel dat je ouders je toelaten om uit te gaan en je blijkt strontzat terug te komen…dan zal het wel gedaan zijn met je vrijheid

Van dat drinken snap ik nog wel, maar dat ze je steeds willen wegbrengen en ophalen… zou er gewoon eens rustig met je ouders over praten en zelf met ideeën komen. Dat je één keer op proef alleen gaat en dat je gewoon zorgt dat je op tijd weer thuis komt. Dat je om 11 uur thuis moet zijn, vind ik niet zo raar. Dat moest ik ook toen ik 16 was… maar ik was dan ook de oudste thuis, mijn zusje mocht al veel langer wegblijven op die leeftijd. Denk dat het gewoon met bezorgdheid te maken heeft.

Dat van het drinken dat snap ik wel. Waarschijnlijk zal dat ook nog wel goed komen hoor. Maar drank heb je echt niet nodig om lol te maken. Over dat uitgaan kan je gewoon een goed gesprek aangaan. Overdreven vind ik je ouders niet hoor, ik vind het zelf ook niet prettig als ik alleen terug moet over straat. Op zo’n moment vind ik het stiekem wel fijn als mijn ouders me op zouden halen. haha!
Ik zou het niet te moeilijk maken en gewoon een open gesprek hebben met je ouders!

Ik heb een vriendin die 100 keer op een dag belt met haar ouders om te laten weten wat ze doet, wanneer haar les is afgelopen, welk les ze daarna heeft, hoe laat ze klaar is op school en onderweg is naar huis etc etc etc etc etc.
Is dus niets vergeleken met jouw ouders.

Ze bedoelen het goed. Nu is het best vervelend, maar ik denk dat je het later best snapt.
Als je het echt extreem vervelend vind kan je met hen om de tafel gaan zitten.

Mijn vriend heeft ook hele strenge ouders (die ook echt onredelijk zijn). Toen hij nog thuis woonde moest hij altijd om half negen naar bed (ook op zijn 18e) net als zijn jongste broertje van 10 overigens. Zijn ouders wilde namelijk niet dat hij later naar bed ging dan zij. Als we daar in het weekend soms zijn word ik ook behandeld als een kind, terwijl ik 20 ben.

De ouders van mijn ex wilde trouwens niet dat we alleen de weg overstaken :’) We waren toen 16 en 17.

vraag een x of je bij een vriendin kan slapen ofzo dan kan je wel uitgaan en drinken

hahha dit is echt ziek…

haha, ik moest even lachen om je naam, maar dit is dus het account van een vriendin :’)
Maar dit is wel echt bizar! Komt er misschien alcoholverslaving voor in je familie en zijn je ouders daarom zo bezorgd? Iniedergeval is het een goed idee om erover te praten, ouders maken soms ook verkeerde inschattingen enzo. Vooral benadrukken dat anderen wél mogen drinken en tot later mogen blijven, en dat je een ‘proeftijd’ wil: zodat je kunt bewijzen dat je verstandig met alcohol en uitgaan kan omgaan.

Best wel streng eigenlijk, maar goed, ik denk dat je gewoon met ze moet praten en ze proberen te overtuigen.