strenge ouders

Ik kom zelf uit een heel strenge gelovig gezin. Maar dan bedoel ik ook echt heel streng. Dus ik mocht nooit met leeftijdsgenoten spelen uit de buurt, want die hadden een slechte invloed op mij omdat zij niet steng gelovig waren. Jarenlang heb ik eigenlijk in een sociaal isolement geleefd. De enige mensen waarmee ik dagelijks mee zat opgescheept waren mijn twee broers en mijn ouders.

Nou is het punt dus, dat ik op bepaalde gebieden weinig informatie van mijn ouders heb gekregen. Op mijn 18de wist ik wel wat seks was, maar ik wist nooit wat er allemaal bij hoorde. Ik wist dus helemaal niet wat condooms en de pil inhielden. En ja, dat is heel raar, want tegenwoordig weet ieder kind dat al heel jong. Maargoed het is ook wel logisch want jarenlang heb ik prive les (school) gekregen en verder zat ik alleen thuis en kwam ik natuurlijk veeel in de kerk. Een tv hadden we niet, internet toen ook nog niet. Dus ja hoe moest ik aan informatie komen?

De tijd veranderde na mijn 18de ik had dus een computer gekregen, naar heel lang zeuren. Waar ik erg behoefte aan had is contact met de buitenwereld, omdat ik het nooit had gehad. Ik schreef mij in op een datingsite, en heel wat leuke reacties gehad. En een jongen is blijven plakken. Nu dus mijn vriendje.

ik ben nu 20 en we kennen elkaar nu een jaar. Mijn ouders hadden er in het begin heel erg moeite mee. Nu accepteren ze het wel, Maar owee dat we nooit seks gaan hebben, totdat we getrouwd zijn. Nu na een jaar heb ik mij tot dan toe ook aangehouden. Maar nu ben ik mij ineens zo gaan beseffen dat ik noooit geleefd heb. Ik ging nooit uit, deed nooit leuke dingen. Dus ik vind dat ik eens voor mezelf moet kiezen , dus mijn vriend en ik willen heel graag seks. Ik ben niet aan de pil en wil heel graag aan de pil. maar ik heb er dus niet veel verstand van. Maar als ik dan bij de dokter kom om de pil te vragen. Is er dan een mogelijkheid dat mijn ouders er achter kunnen komen? Ik betaal wel mijn verzekering zelf en mijn ouders kijken hier niet in. Maar kunnen ze er op een of anderen manier achterkunnen kome? Of kan dat helemaal niet aangezien ik boven de 18 ben? En heeft iemand miss tips voor mij, hoe ik dus wat meer van mijn leven kan genieten ipv alleen de strenge regels???

Huisarts heeft beroepsgeheim dus die mag niks tegen je ouders zeggen (:

Oke :wink: , maar komt het ook niet op verzekeringspapieren te staan of andere papieren te staan, die je ouders miss krijgen ?? En moet je dan iedere maand naar de apotheek voor een nieuwe strip of krijg je meerdere strips tegelijk?? Sorry, voor mijn domme vragen :blush:

aangezien je boven de 18 bent krijgen je ouders niks meer wat betreft jouw verzekering toch? En in elk doosje zitten 3 strips voor dus 3 maanden, en vaak kun je ze meteen voor een half jaar vragen.

Als je je eigen verzekeringen betaald enzo lijkt het me onmogelijk dat ze daar achterkomen, aangezien de huisarts idd beroepsgeheim heeft. De dokter kan je goed uitleggen hoe het werkt en anders bestaan er op internet 100000den topics of sites waar het uitgelegd staat en in de bijsluiter staat ook heel veel:)
Als je niet wil dat je ouders erachter komen zou ik wel oppassen met het seks hebben zelf, want wie weet wat ze allemaal kunnen horen enzo. Dat weet je vast wel, maar ik zeg het maar even:)
Meer tips om van het leven te genieten heb ik wel, maar ik weet niet of je dat mag?
Ik vind persoonlijk wel dat als je 20 bent, je ouders weinig over je te zeggen mogen hebben, maargoed dat kun je zelf het beste bepalen want ik weet niet hoe het bij jou thuis zit.
Heb je misschien een sportclub in de buurt waar je heen kan? Misschien kun je een baantje nemen als je die nog niet hebt? Daar heb ik hele leuke mensen leren kennen! Zijn er bij de kerk geen leuke meiden/jongens van jou leeftijd waarmee je bijvoorbeeld overdag een keertje in een cafeetje wat kan gaan drinken? Of een keertje naar de bioscoop/middagje shoppen/picknicken enz.
Als je nou echt graag uit zou willen gaan, is het misschien handig om dat met je ouders te bespreken en goede afspraken te maken. Misschien wil wel een van je broers mee?
En als je dan echt los wil komen van je ouders kun je natuurlijk ook het huis uitgaan, maar ik snap wel dat dat misschien erg lastig is ivm. je geloof en trouwen enzo.
Nouja succes ermee en ik hoop dat je er wat mee kan:)

En als je het huis uit bent… neem de kans om te kunnen leven ik heb medelijden met je :frowning_face:
En sorry dat ik het zeg maar ik vind streng gelovige gestoorde mensen

Ik vind het altijd zo vreemd dat ouders zo extreem beschermend en verbiedend kunnen zijn. Zo loop je het risico dat je kind ~[i]juist/i] problemen krijgt als die in bepaalde situaties komt… (zoals dus niet eens weten hoe een pil werkt).

Vraag duidelijk aan je dokter wat je moet weten. Zeg dat je in principe helemaal niks weet over de pil, en stel eventueel vragen. Je dokter mag je ouders niks vertellen, dus als je zelf zorgt dat je pil goed verstopt is, komt het wel goed. Ik ben normaal tegen dingen verzwijgen voor je ouders, maar wat zij doen gaat te ver. Zij verzwijgen ten slotte alles voor jou…