strenge ouders.

Ik zit met een probleem, want mijn ouders zijn heel streng. Ik mag helemaal niks, ik mag niet naar de stad of naar verjaardagen. Ik heb er al met haar over gepraat ze zei dat het zo ging ons cultuuur :pensive:. Dus altijd als iemand mij vraagt om iets te doen moet ik weer smoesjes bedenken enzo. Ik weet echt niet wat ik moet doen

Het aanvaarden?

Ik zou in ieder geval geen smoesjes bedenken, maar gewoon de waarheid vertellen :slightly_smiling_face:. Dan heb je daar in ieder geval geen problemen mee! Of nodig je vriendinnen bij jou thuis uit? Mag dat wel?

hahaja dat mag wel…

ik heb hetzelfde mijn ouders zeggen ook altijd; ja dit is onze cultuur ditdat meisjes horen niet uit te gaan en mogen dit en dat niet… het is moeilijk zeker als al je vrienden en andere mensen wel alles mogen ;p ik snap je ik heb geen vriendinnen meer overgehouden hieraan omdat ik niet met meisjes om mogt gaan omdat ze een vriendje hadden ik weetniet of jou ouders je dat ook verbieden? maar ik denk datje gewoon je cultuur moet accepteren dat doe ik nu ook maar…

Als je nou met meiden omgaat die hetzelfde cultuur hebben? Dan heb je die problemen ook niet meer. (Tenzij je geen meiden met hetzelfde cultuur kent)

nee ken ikniet:p en dat willen me ouders ookniet, ikzat op een school met veel buitenlandse mensen maar ikhad er wel leuke nederlandse vriendinnen en toen wisselde ik van school en ik moest op een school van me ouders met bijna alleen nederlandse kinderen dus daar zit ik nu op maarja het is alleen maar kutter voormij je denkt wel even kut als iedereen vertelt hoe leuk ze zijn uitgegaan int weekend.

dan vind ik het best wel raar van je ouders dat ze je sturen naar een school met veel Nederlanders en dan nog zeggen dat je niet me hun om mag gaan omdat ze een vriendje hebben, ze vragen er wel om.

inderdaad, ik mag wel met ze omgaan maar ze zeuren dan altijd dat ze vriendje hebben enzo. niemand is goed genoeg in hun ogen bijvoorbeeld ook ik ga even naar de stad om mascara te halen dan denken ze gelijk dat ik naar een jongen ben of met jonges afspreek… ik zeg je eerlijk ik heb het ook gedaan omdat ik het zat was :stuck_out_tongue: maar toen had een vriendin van me moeder me gezien en was ik de lul en mocht ik niet eens meer naar school behalve als me pa me bracht (en me school is in mijn wijk…) en this alleeen maar erger geworden , sorry voor dit lange verhaal maar ik wou t even vertellen hahaha:$

Afspraken helpt al heel erg. Als er en verjaardag is (begin bij verjaardagen overdag), spreek dan af hoe je gaat, met wie en hoelaat je terug bent. Zorg dat je netjes op tijd thuis bent - liefst te vroeg - en dan worden ze vast wel vrijer. Vertrouwen kun je namelijk ook creëren.

‘Uitgaan’ en ‘stappen’ zijn ook niet de juiste woorden. Sociaal contact klinkt al een stuk beter :wink: Ze klinken heel beschermend, dus als je goede afspraken maakt worden ze vast wat makkelijker. (En wel nakomen!)

ja klopt percies hetzelfde…

Je ouders willen je gewoon beschermen. Als je niet Nederlandse ouders hebt, zien ze de Nederlandse cultuur als heel vrij, gevaarlijk en ook is het toezicht houden erg moeilijk. Als je dus met Nederlandse meisjes omgaat, zien je ouders dat als een dikke bedreiging!
Nodig je vriendinnen gewoon thuis uit en geef je ouders ook de kans om ze te leren kennen door ze bijvoorbeeld mee te laten eten. Of organiseer een logeerpartij!
Als je ouders erachter komen dat je vriendinnen helemaal niet bedreigend zijn, laten zij jou misschien wel wat meer los!