strenge ouders

Ik vindt jou dus echt zo apart!
Je denkt dat sommige snel volwassen willen worden? omdat ze een vriend hebben en daar seks mee hebben? dat is toch hun eigen keuze, als ze nou wel sneller volwassen willen zijn is hun eige keuze. Rond de 15/16 zou je als je Mavo doet al eind examen doen en dan zou je rond die leeftijd nog ‘ontschuldig’ zijn… nee
en op een leeftijd van 14/15/16 ben je in deze tijd totaal niet meer ‘ontschuldig’ hoor, mischien 20 á 30 jaar geleden op die leeftijd wel.

In principe is het jou lichaam en daarom jou keuze.
Maar het lijkt me toch verstandig om een keer een goed gesprek te voeren met je ouders, zorg dat je van te voren weet wat je wil bespreken. Misschien niet eens seks, maar gewoon over het hebben van een vriendje op zich, en dat hun conservatieve manier van denken niet meer echt bij deze tijd hoort. Onderbouw alles met goede argumenten.
Als je het graag wil en het moment zich voordoet dan komt het wel. Ook als je ouders het niet willen.

HEKEL AAN GELOVIGEN?? ik ben pas een hekel aan mensen die vooroordelen hebben over een geloof, ga eerst eens ff een boek open slaan zeg dan pas ik heb een hekel aan gelovigen!

^DAT JA.
&& OT: Ik vind dat je gewoon moet wachteb, ik vind je leeftijd persoonlijk nog erg jong. Het is je eigen keuze, verder heb ik er niks over te zeggen. Maar weet wel dat je ouders altijd het beste met je voor hebben.

+1.

Ik vind dat er echt wel een grens is tot waar je ouders over je mogen bepalen. Het is naar mijn idee onzin als ze gaan zeggen ‘nou meisje, vanaf vandaag mag je seks hebben’. En vijftien vind ik niet te jong, ik was zelf ook net vijftien. Maar dat is weer persoonlijk.

Als je van je vriend houdt en daarom seks met hem wilt - en andersom natuurlijk ook (: - dan zou ik het gewoon bij hem doen als er niemand thuis is. Maar als je zus om de dag aan je vraagt of je nog maagd bent en je kan echt niet tegen haar liegen, dan moet je er nog goed over nadenken.

even een reactie;
1; wie zegt dat ze gelovigen zijn? ;$ ( ik weet niet zeker of dat wel of niet gezegd is)
2; er zijn genoeg niet gelovige mensen die vinden dat je ook moet wachten. en er zijn genoeg gelovige mensen die vind dat als je er klaar voor bent dat je het mag doen… (like me…) ik vind dit een beetje een domme conclusie.

de wereld hebben echt zo’n vreselijk standaard beeld van gelovigen, & ik kan dat persoonlijk niet uitstaan.

Misschien moet je even nagaan dat je op je 14/15 jarige leeftijd niet kan zeggen dat je voor altijd met je vriend samenblijft. Ik snap wel dat je ouders willen dat je wacht met seks voor je huwelijk (of verloving etc.) zodat je je eerste keer voor (hopelijk) ‘de ware’ bewaard. Er zijn mensen genoeg die spijt hebben van hun eerste keer omdat het na een poosje toch uitging. Het is niet zomaar iets. Maar als je er zelf anders tegen over staat dan is het natuurlijk heel lastig om te wachten. Ik denk overigens niet dat je ouders je uit huis zetten omdat je gemeenschap hebt gehad hoor. Het lijkt me niet dat ze daardoor niet meer van je houden.
Hiermee wil ik overigens niet zeggen: doe wat je wil want het heeft geen ernstige gevolgen, want dat heeft het waarschijnlijk wel.

Hoezo, hypocriet.

Inderdaad. Wtf? -.-’

Je moet er gewoon goed over na denken.
Hoe graag wil je het?
Wat vind je belangrijker?
En zorg ervoor dat je anticonceptie hebt. Probeer aan de pil te komen op een manier (want volgensmij kan dat alleen maar via de huisarts wat niet zo handig is). En condoom enzo…
En tja, als je kiest om het wel te doen dan gewoon niks zeggen en er voor zorgen dat je ouders niks merken.

Ik denk dat het seks-voor-het-huwelijk ding niet persé geloof is.
Alleen ben ik niet het type omdat zo lang uit te stellen. En als ik op mijn 16e met iemand naar bed ga weet ik dat ik niet met hem zal samen blijven waarschijnlijk, dus tsja.
Ik zou op die leeftijd (ik ben nu over precies een week 15) niet met iemand naar bed gaan (naja, wat betreft meisjes, wanneer heb je precies seks met een vrouw? :grinning_face_with_smiling_eyes: Anders ben ik misschien ook niet zo onschuldig). Ik acht mezelf gewoon niet verantwoordelijk genoeg. En zo lang ik het in mijn broek doe bij de gedachte dat ik de pil moet vragen vind ik dat ik ook maar niet met iemand naar bed moet gaan :’)

Maar het is gewoon per persoon verschillend, iedereen vind mij altijd ouwelijk en volwassen maar ik ga voorlopig ook niet met iemand naar bed omdat ik mezelf gewoon té jong en onverantwoordelijk vind. En ik heb geen vriendje, dat is ook een deel van de verklaring waarom ik voorlopig met niemand naar bed zal gaan :’)

mwaaa jij snapt me ouders ook een beetj tenminste. maarj me zus weet al veelste veel van mij omdat ze ziet wanneer ik lieg, en dat kunnen me ouders niet. ze vind me al een slet omdat ik met hem speel. ze ondervraagt ook haar vrienden enzo en die zeggen dan weer “ja dat is haar eigen keus dan” (ja zat er toevallig bij was wel schamend) tja ze zijn niet gelovig maar willen gewoon niet dat ik me eerste keer geef aan iemand waar ik niet eens zeker van weet dat hij de ware is… ik weet niet wat ik ga doen…

btw: ben net terug van vakantie xD

lastig… Ik ben zelf ook geen maagd meer,
maar probeer er met je ouders over te praten?

Het is jou leven, als jij dat graag wil, zullen je ouders dat moeten respecteren.
Vind ik.