strenge ouders

gewoon vind het goor
ik weet ook wel dat jullie het raar vinden (hoe ik denk)
maar ik vind het weer raar om zo jong seks te hebben
ik begrijp niet wat je aan seks hebt (of een vriendje) op zo’n jonge leeftijd

En wat als je dood gaat voor je 19e?
Oke ik ben gemeen ik hou al op

wil niet eens praten over seks met hun. maar als het moet doe ik het gewoon maar ik smeek nooit bij hun. maarj ik kijk wel wa ik ga doen en snap wel dat het jou zo aangeleerd is om zo te denken. maarj ik ken me vriendj al 3 jaar hoor~

Ik vind gewoon vind het goor niet echt een goed argument maar goed.
Ik vind er helemaal niets vies aan, en ik vind het ook niet raar om vroeg sex te hebben. Als je een vriend hebt en je houdt veel van elkaar en je wil het allebei dan kan het toch gewoon? Ik heb respect voor je dat je zegt dat je het niet wil omdat je jezelf te jong vindt, maar ik vind het nogal apart dat je hier komt verkondigen dat je het raar vindt om jong sex te hebben maar verder geen argumenten gebruikt…

dan heb ik zonder seks, nog steeds een mooi leven gehad

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ja. Waarom vind je het raar dat 14/15-jarigen seks hebben?

thja ik kan niet echt uitleggen wat ik er erg aan vind
ik denk gewoon dat sommige te snel volwassen willen worden, vriendjes willen, seks willen omdat bijv hun vriendinnen het doen.
of omdat ze er anders niet bijhooren ofzo…
Ik vind het leuke aan onze leeftijd dat je nog zo ‘onschuldig’ bent op dat gebied.
en nog gaat uitzoeken wat je wilt in het leven, gaat leren zodat je de

Maar hé, wat is er mis met een vriendje willen hebben? En tja, bij een vriendje komt er op onze leeftijd na een tijd seks bij kijken. Gewoon, omdat we naar hem verlangen.

is niks mis mee
er zijn meisje die daar verlangen naar de liefde van een vriendje en daar hun aandacht en gedachtes aan besteden.
daar heb ik geen behoefte aan, om de een of andere reden heb ik de hele tijd de behoefte om de vliegtuig naar japan ofzo te pakken… of naar Hong Kong of India, Parijs, Rome

Inderdaad, dat heb ik ook. Ik vind geloof iets moois en je moet het voor jezelf weten wat je doet. Maar ik vind het in deze moderne wereld nogal overdreven als je moet wachten met seks tot je huwelijk. Zoiets bepaal je toch zelf? Als je ouders gelovig zijn hoef jij niet meteen ook je eraan te houden toch, kom op. Ze kunnen ook eens open staan voor jou behoeftens en ideeën over sex.

Nouja, ik vind als jij anderhalf jaar een vriendje hebt dat je dan best seks met hem kan hebben. Als je je maar gedraagt, zeg gewoon tegen je ouders dat jij ook een mens bent en ook je behoeftes hebt. Mij maak je niet wijs dat jou ouders vroeger ook zo braaf waren.

dubbel

Je moet kiezen, seks of je familie.
Is je familie gelovig? Ik vind dat als jij toch niet gelooft, je beter voor seks kan kiezen. Maarja, ik snap gelovigen toch niet, dus zo denk ik erover. Als je ze niet kan overtuigen is dit de enigste optie.

En anticonceptie?

Je hebt al anderhalf jaar een vriendje, dus je gaat niet over één nacht ijs. Je hebt er blijkbaar al veel en goed over nagedacht of je de stap zult nemen om verder te gaan met seks of niet. Dit betekent dus dat je er verstandig mee om gaat en niet zomaar wat doet. En ik snap heel goed dat je heel erg veel zin hebt om nu weer een stap verder met je vriendje te gaan! Maar waarom moeten je ouders het per se weten of je seks hebt? Ik heb dat ook nooit gezegd tegen mijn ouders, ik wou toen ook niet dat mijn ouders het wisten (gewoon omdat je toch altijd een beetje hun kleine meisje blijft), maar je ouders weten op een gegeven moment heus wel hoe de liefde in zijn werk gaat en dat je dan verder gaat dan alleen naast elkaar op de bank zitten. Maar als dit zo’n probleem is in jou geloof (want daar komt het idee van geen seks voor het huwelijk vandaan neem ik aan) en je verlangt echt naar seks met je vriendje dan zou ik het gewoon stiekem doen. Het is echt niet erg om hierover niks te zeggen tegen je ouders, ik denk niet dat er veel meiden zijn die het aan hun ouders zeggen “oh trouwens, ik ben ook ontmaagd door mijn vriendje”. Enjoy! :slightly_smiling_face:

Ja natuurlijk kan je een serieuze relatie hebben op je 15e, maar dat betekent niet dat je ‘seks’ en ‘een serieuze relatie’ meteen in een verband moet zien. Seks is echt geen middel van een serieuze relatie.
Dus ik blijf erbij dat seks op je 15e ook niet geheel ‘nodig’ is. Maar goed, het blijft je eigen keuze en dit is niet het probleem.

Het beste kan je gewoon een keer goed praten met je ouders, en ze uitleggen dat je niet wilt dat ze die keuzes voor jou maken. Dat je je eigen keuzes wil maken. Als ze daartegen zijn zou ik je ouders wel heel kortzichtig vinden.
Maar probeer eerst dat maar eens, ook al denk je dat het niet werkt.

Ik ben het niet eens met de mensen die zeggen dat ze moet respecteren dat haar ouders haar verbieden seks te hebben. Natuurlijk moet je er goed overnadenken, maar het blijft jóu keuze en jóu lichaam. Bovendien zullen ze het over een jaar nog verbieden, dus wachten heeft in dat opzicht ook geen nut.

Misschien is praten inderdaad een goed idee, maar dalijk gaan ze dalijk extra goed opletten omdat ze dan weten dat je het wilt. Het is een lastige situatie, als je er echt zeker van bent dat je het wilt en dat je wilt liegen tegen je ouders, zou ik het gewoon stiekem doen. Je ouders hoeven niet te weten dat je seks hebt, mijn ouders weten het ook niet en ik vind dat hun hun zaak ook niet is.
succes!

Welkom in mijn wereld

Je wilt het toch doen, dus zo’n topic is overbodig.

^ het kan toch dat zij graag meningen van anderen wil horen

1. Je bent 14 dus je bent wat jonger om te begrijpen wat je hormonen aangeven als je al 1,5 jaar een relatie hebt en elkaar eigenlijk alleen maar wilt aanvallen (haha vond aanvallen wel leuk)
  2. Je zegt dat je geen relatie hebt, dus kan je je ook niet echt verplaatsen in TS, want geloof mij maar als jij een relatie hebt van al zolang dan wil je ook wel dat seks een rol in de relatie gaat spelen… Seks is niet alleen spel, maar ook een deel van liefde zelf.

En dat je zegt: ‘Je ouders zijn de baas over je tot je 18e’, vind ik kant en klare bullshit…
Ik vind dat je ouders verantwoordelijk zijn voor je opvoeding, normen en waarden etc. maar dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen keuzes.

@TS, het is moeilijk, maar ik zou dan toch maar even de plus en min punten tegenover elkaar afwegen… Vooral als je zelf zegt dat je eigen zus je zal verraden als je seks hebt.
Maar ik vraag me af of je zus er ook specifiek naar vraagt of je al seks hebt gehad? Want anders kan je het toch wel verzwijgen voor haar?
En eigenlijk vind ik ook dat je ouders jouw keuzes moet accepteren hoor hoe dan ook!