Ik ben dus al meer dan een jaar en 2 maand samen met mijn vriend,ik ben 16 en hij 17.
En toch…mogen we niet bij elkaar slapen want volgens mijn ouders ben ik nog veel te jong en zijn we niet lang genoeg samen,serieus??Ik zie tegenwoordig meisjes van 15 die al na 2 maanden bij hun vriend mogen slapen.
Iemand misschien tips om mijn moeder te overhalen???
Ik heb dit al zo vaak geprobeert,maar ze zegt consant dat ik veel te jong ben,als ik 18 zullen ze er eens over denken maar ik vind dat nog ver weg
Een jaar en twee maanden is tegenwoordig echt belachelijk lang, dus het is idd raar dat je niet bij je vriend mag slapen…
er gewoon een keer goed de tijd voor nemen om erover te praten.
je zou blij moeten zijn dat je geen aziatische ouders hebt ^^
2 maanden vind ik juist best kort. Probeer het over een maand (of over 4 maanden) nog eens te bespreken. Als ze hem beter kennen zal het waarschijnlijk anders zijn.
Niet 2 maanden een jaar en 2 maanden he :"D
mijn vader was ook leuk, hij mocht blijven slapen. (na twee maanden) Komt hij om 1 uur 's nachts mijn kamer binnen (we waren gewoon tv aan het kijken) kwam hij met de vraag: jullie slapen toch niet in hetzelfde bed he? moest hij in mijn broers kamer slapen -.-
we waren sowieso niets van plan…
Maar van mijn vader mocht het na 3/4 maanden bij elkaar, omdat hij door had dat het toch wel serieus is.
Dan vraag ik me af wanneer ze voor het laatst dat gesprek heeft gevoerd.
Waarom vinden ze jou te jong? Je bent oud genoeg om je eigen verantwoordelijkheden te nemen en je hebt ook de leeftijd om dingen te leren.
Als je ouders bang zijn dat jullie seks hebben, dit doen jullie toch wel of jullie nou bij elkaar slapen of niet. Dan hebben ze toch liever dat jullie het doen als het fijn is en niet ergens tegen een boom?
Maar aan de andere kant, jij woont onder hun dak en jij hebt hun regels te accepteren. Dus als hun vinden dat jij te jong bent en dat jullie nog niet lang genoeg samen hebben, dan heb jij daar helaas naar te luisteren. Het is natuurlijk erg jammer, maar aan de andere kant, jullie wonen volgens mij niet heel erg ver uit elkaar, dus het is ook ergens niet nodig. Het is fijn, maar het heeft niet een onwijs toegevoegde waarde als ik heel eerlijk ben.
Dus ga met je ouders om tafel zitten, leg het ze uit en laat jouw kant van het verhaal zien. Willen ze het daarna nog niet, dan heb jij ernaar te luisteren. Het is jammer, maar het is niet anders.
Ik denk dat de kans groot is dat je ouders aan het idee moeten wennen, dat hadden mijne ook. Probeer niet erover te zeuren, maar begin er gewoon een keer over, rustig, word niet boos en geef je ouders de tijd om erover na te denken. Ook helpt het om dingen te zeggen als ‘jullie hoeven nu niet meteen te antwoorden, maar ik hoop dat jullie er wel over willen nadenken’. Ik heb ook met mijn ouders afgesproken dat we af en toe bij elkaar slapen (gemiddeld één of twee keer per twee maanden) en zeker niet elk weekend.
-
ik zou wat meer serieus er mee bezig zijn,en je ouder laten in zien dat wel zou kunnen.
je ouders zijn bezorgd,en wil het beste voor jou mededelen.
ik zou ouders van kunnen overtuigen,dat wel goed zit met je vriend
Alleen met jou vetrouwen zal dat heus wel lukken.
Ik zou hem maar een keer mee nemen naar je huis zodat je ouders met hem kunnen praten (als ze hem niet zo goed kennen) En misschien kunnen jullie beginnen met films kijken bij jou thuis (als je ouders het goed vinden) Dan zien je ouders wel dat het serieus is en misschien komen je ouders dan zelf naar je toe en praten met je over zulke dingen en dat het mag ofzo xD.
Trouwens mijn ouders zijn aziatisch en hun zijn nog strenger denk ik
Zeg gewoon anders dat je bij een vriendin gaat slapen …
Wat een top advies.
Je bent soms overdag toch wel alleen met hem? Je kan het ook overdag doen :'D
Wat nou als je ze beloofd geen seks te hebben? Misschien zitten ze daar over in? Of beloof ze dat jullie apart zullen slapen? (Ene in bed, ander op een matras op de grond kan je altijd nog stiekem bij elkaar kruipen hihi)
Misschien dat ze daar het meeste over in zitten, maar als je beloofd dat niet te doen dat ze wel toestemming geven?
(^Je kan het altijd stiekem doen toch :’) )
ik zou het over 2 maanden nog eens vragen. en vooral niet stiekem gaan doen. je kan ook vragen of het wel mag als hij dan op een andere kamer slaapt.
dit dus echt niet doen.
Tegenwoordig als je gwn bij elkaar wilt slapen denken ze meteen dat je gaat neuken!! Egt hoor, ze kunnen je niey tegen houden tis jou lichaam en idd proberen over te praten…