Strenge moeder

heb je een religie?
nouja ehm je moeder hoeft dat toch niet te weten, ‘ja hey mam ik ga vanavond waarschijnlijk seks hebben dus ja dat je het even weet anders lukt het niet’…

Ik zou dit zeggen: “mam, zou je het erg vinden als ik met m’n vriend naar bed zou gaan?” niet om dr achter te komen of ze het erg vindt of niet, maar om het onderwerp te starten.

Naja de optie is er wel in nl voor zover ik weet? Ik kan prima naar mn huisarts gaan en zeggen dat ik naar de gynea wil voor een uitstrijkje. (wat ik eigenlijk ook moet doen maar niet durf ahahah)

Ik vind het echt heel raar als je het daar met je moeder over wil hebben

Ik zou daar echt niet met m’n moeder over willen praten tbh. Je moeder hoeft niet álles te weten

Waarom beslist jouw moeder of je naar de gynaecoloog moet of niet? Sorry maar je mag echt zelf bepalen wie daar tussen je benen kijkt. En ‘kijken of alles in orde is’ op je 16e is echt niet nodig.

Ik begrijp best dat je het aan je moeder wilt laten weten. Ik zou gewoon rustig vragen of je aan de pil mag. Waarschijnlijk weet je moeder allang dat er iets is gebeurd of zal gebeuren tussen jou en je vriend. (jullie hebben het al 9 maanden). Het zou helpen als je niet letterlijk zegt dat je seks wil met je vriend. plus moeders zijn blij dat je eerlijk bent. het zijn moderne tijden en niemand blijft maagd tot de bruiloft :stuck_out_tongue:

Ik ken het dilemma. Mijn moeder kon altijd alles van mijn gezicht af lezen en ik kon niets voor haar achterhouden. Dus het was of zelf vertellen, of stiekem doen en het dan een half uur later alsnog moeten vertellen want ze wist het gewoon. Dusja, dan kun je het niet bespreken en blijven zwijgen maar echt gezelliger wordt het er dan niet op. Toen ik uit huis ging was dat wel een ander verhaal, maar zolang je onder haar dak woont heb je je ook aan haar regels te houden en als zij het niet wil hebben heb je gewoon toch echt pech. Misschien kun je vragen wat haar problemen ermee zijn en waarom ze het niet wil hebben. En proberen daar begrip voor op te brengen. Ja wachten is moeilijk maar zij heeft ook haar redenen, 16 is nog heel jong, jong genoeg om nog even te wachten. Geloof me, op ruzie met je moeder om dit soort dingen zit je niet te wachten.

en waarom dan wel precies?

Ik praat ook niet over dat soort dingen met mijn moeder, lijkt me heel awkward.