Streetwise: donateurwerving

Hoi allemaal!

Hebben jullie wel eens gehoord van streetwise? Jongeren die de straat op gaan om mensen te werven voor goede doelen?

Ik heb gehoord dat ze heel veel geld verdienen (begint vanaf 6 euro per uur) en per aangemeld persoon óók nog eens een bonus krijgen, etc.
Is treetwise nou betrouwbaar of niet?

Want krijgen ze gewoon zoveel procent van het geld dat gedoneerd wordt, of is het ander geld?

Ja ik vind het zo belachelijk dat die mensen daar zoveel geld voor krijgen. Hypocriet.
Enne ik weet niet waar dat geld vandaan komt
Weet wel dat ze een bonus krijgen als ze x aantal mensen op een dag werven.

Mijn halve vriendenkring werkt daar. Er schijnen hele leuke mensen te werken en qua geld zit het zo: je krijgt sowieso (ligt aan je leeftijd) 6 eur per uur + een bonus van 2,50 bij elk lid dat ze werven (wat heel moeilijk schijnt te zijn).
En indd, bijna 70% van het gedoneerde geld wordt voor andere zaken gebruikt…

Ja, ik was dus met mijn vriend in de stad,
hij is 18, en ze hielden hem aan,
ze stonden er voor Fight Cancer.

Nu ligt dat onderwerp heel gevoelig op moment omdat iemand in mijn omgeving net eraan is overleden.
Maargoed, hij twijfelde dus en vroeg of je ook op internet kon doneren, het antwoord was: ‘Nee dat kan niet.’
Maar dat kan dus wel, alleen hij heeft nu al getekend…
En een vriendin van mij heeft ook voor Streetwise gewerkt, en volgens mij gaat een groot deel van de donatie wel naar hun salaris.

Maar dat weet ik niet zeker, dus graag meer reacties? :slightly_smiling_face:

Ik heb het gedaan, de eerste keer moet je gratis werken. dat was voor mij 8 uur werken ( GRATIS DUS ) daarna had ik net niet genoeg mensen geworven en moest ik nog eens een keer 8 uur, heb dus 16 uur gratis gewerkt.
ik vondt het zo belachelijk en ook zo koud dus toen ben ik er mee gekapt

upje!

en nóg een upje, komop mensen!

In het begin is het leuk, daarna is het kut.
Volgens mijn beste vriend.

Ik vind het echt belachelijk en je bent echt stom als je dat doet vind ik haha.
Maar het lijkt me wel leuk werk

Ik vind die mensen op straat echt mateloos irritant. Zeker als je er 6 tegenkomt.

ik heb het gedaan, bij emolife

ik heb eerst aan de deur gedaan en daarna op straat.
Bij ons ging het met het salaris zo:
ik ben 18 dus verdien ¤5,80 per uur. Je mag pas bij emolife werken als je minimaal 17 jaar bent
we werken shifts van 3 uur, als je in die shift 3 donateurs inschrijft; KA-TJING ¤35. Voor elke donateur die je daar nog bóvenop inschrijft, krijg je nog eens ¤20. Dus als je er 4 hebt, krijg je ¤55, bij 5 krijg je ¤75, enz
Als je bij ons wordt aangenomen, kom je eerst op gesprek. Daarna krijg je een dag een training. Deze uren worden beiden niet uitbetaald, maar voor de training worden de reiskosten (trein, bus) wel vergoed. En daarna, als je aangenomen bent, kun je gaan werken :slightly_smiling_face:
(de bonussen en alles wordt overigens nu wel aangepast, dus ik weet niet meer zeker hoe het nu zit)
Wij mogen geen dingen zeggen als: ‘op internet kun je geen donateur worden’, ‘als je 3 maanden lid bent, telt je “stem” voor de rest van het jaar’

…emolife?

ja, ik schaamde me altijd om de naam te zeggen :blush:
maar nou werk ik er toch niet meer =D

ik heb weleens de website van die organisatie en soortgelijke bezocht. Het is redelijk makkelijk verdient als je een goede babbel hebt, maar ik zo het sowieso niet doen omdat de manier van werken mij niet bevalt (geld wordt uitgegeven aan te hoge salarissen voor het goede doel en daar wil ik geen deel aan nemen)

up!

Ik weet dat dit een oud topic is, maar toch up ik: ik heb een baan aangeboden gekregen bij streetwise.
Zijn er meer mensen hier die bij streetwise gewerkt hebben? Hoe vonden jullie het en waarom?