Streetdance :)

Hoi, ik zit met een probleempje.
(heb eerst een beetje rondgezocht maar ik vind geen antwoord…)
Ik wil namelijk heel graag gaan “streetdancen”, maar ik ben best dik,
Op zich heb ik daar geen probleem mee want ik heb 4 jaar Jazz-dance gedaan, maar ben toen gestopt omdat ik het geen leuke dans meer vond.
Nu wil ik dus streetdance gaan doen, omdat ik dansen echt wel begin te missen en het echt wel mijn ding is ! maar ik vraag me af of je nu echt moet kunnen breakdancen, en langs alle kanten kunnen tuimelen enzo? Want dat kan ik dus echt niet! :stuck_out_tongue:
Ik twijfel dus enorm of ik het wel zou doen dan, weten jullie raad?
Moet ik het doen ? of niet.

ik heb 6 jaa rop streetdance gezeten, maar breakdance was niet nodig.

Heb heel lang op streetdance gezeten en ja je moet soms wat breakdance doen. Niet moeilijk als je het door hebt.

Echt niet lullig bedoeld ofzo, maar anders zorg je dat je eerst wat kilo’s kwijtraakt voor je erop gaat?

Ik zit zelf op hiphop, ik zal een dansje van mij laten zien.
Ik zit bij spikey lee, profesional choreographer,
http://www.youtube.com/watch?v=AowUsF8Dv80

zie je? geen breakdance.
& bij hem zitten genoeg dikkere meiden.

suc6!

ps. ik zelf moet wel heel erg lenig zijn, dat hoort erbij.
met stretchen achteraf, split enzo moet je inprinsiepe wel kunnen!

Haha, heb ik ook al aan gedacht hoor :slightly_smiling_face:
Ben ook aan het dieeten maar het gaat natuurlijk zo snel niet…

Heey, leuk dansje!
Ja dat is dus wat ik wil doen! En blijkbaar is breakdance niet zo nodig :stuck_out_tongue:
Split moet nog wel lukken, met een beetje oefenen…
dankje :grinning:

Ik vind dit toch best lullig hoor. Het is toch onzin dat ze niet op streetdance zou kunnen omdat ze niet kan breakdancen, wat je overigens helemaal niet hoef te kunnen. (Niet dat jij dat hebt gezegt, maar toch.)

nee je hoeft geen breakdance te kunnen over het algemeen, licht natuurlijk aan wat de leraar of lerares doet.
split is hier ook nooit nodig geweest :slightly_smiling_face:
zolang je maar een beetje leuk kunt bewegen en op de maat en je bewegingen goed doet is het volgens mij wel goed, en aangezien je dat wel kan komt het vast wel goed! :slightly_smiling_face:

Ze zegt toch zelf dat het komt doordat ze wat dikkig is? Nou, dan is mijn tip om wat kilo’s kwijt te raken…

Breakdance is iets anders als streetdance… Nee dus. Dat is als je op breakdance zit. Maar je kan wel breakdancen als je gaat freestylen op dansles. Maar die keus is aan jezelf.