Streetdance / hiphop

Hi girls,

Ik ben 16 jaar en wil al heel lang op dansen. Ik wil na de zomervakantie beginnen met streetdance/hiphop lessen bij een dansschool bij mij in de buurt. Ik heb ooit weleens gedanst toen ik een jaar of 8 was ofzo maar ben er toen mee gestopt omdat ik het niet zo leuk vond. Nu denk ik: was ik maar doorgegaan… dan was ik nu een goede danseres geweest! Maargoed, dat is nou eenmaal zo gegaan.
Ik heb dus niet echt ervaring en ik vind vooral het “strakke” aan het dansen er moeilijk uitzien.

Nu ben ik ook wel een beetje aan het twijfelen of ik niet te oud ben om het zeg maar te leren? Daar ben ik een beetje bang voor :’) Wat denken jullie? Is er misschien iemand hier ook begonnen op haar 16de met dansen?

Je bent nooit te oud om te leren! Ik geef zelf dansles en er komen zelfs vrouwen van 30?40 nieuw op dansles. Dus je bent zeker niet te oud;) Waar woon je in de buurt?

Nee joh! Je bent daar nooit te oud voor! Ik ben zelf jonger begonnen, maar ik ken ook veel mensen die pas later zijn begonnen. Moet je gewoon doen!

Haha, jij lijkt echt heel veel op mij! Ik heb een jaar geleden precies een zelfde topic aan gemaakt, al was ik toen 15. Ik heb 2 proeflessen genomen en toen op vakantie geweest. Toen was ik het een soort van ‘vergeten’, omdat ik het veel te druk heb. Misschien kun je mijn hele oude topic terugvinden en even de reacties lezen. Het komt er op neer dat je het gewoon moet doen. Want zelf wil ik ook nogsteeds heel graag dansen maar met school en mijn hobby en sport gaat het niet samen, veel te druk. Ik kijk altijd op tegen mensen die zooo verschrikkelijk goed kunnen dansen, zo jaloers haha. Succes en vooral doen dus!

Haha ja dat heb ik dus ook, precies hetzelfde! Ik woon in Den Bosch :slightly_smiling_face: Wil in Den Dungen danslessen volgen omdat dat er wel goed uitziet (dorpje vlakbij). Gek genoeg vind ik in Den Bosch niets aantrekkelijks… Terwijl het een vrij grote stad is. Maargoed ik ben benieuwd! Ik ga morgen mailen omdat ze in de vakantie al de groepen willen indelen, ik neem dan eerst 1 proefles en als het me bevalt (waarschijnljk wel) ga ik me inschrijven! Ik begin dan in augustus. Heb er nu al zin in :slightly_smiling_face:

16 is helemaal geen gekke leeftijd om te beginnen met dansen hoor. Natuurlijk zal je in het begin wat achterlopen op de meiden die al jaren les hebben, maar na een tijdje wordt je vanzelf naar hun niveau toe getrokken.