Strakker en door één vreetbui alles terug verpest?

Sinds kort droom ik ervan om zo’n lichaam als doutzen kroes of mirande kerr te hebben of toch in ieder geval gewoon strak. Het is niet zo dat ik overgewicht heb, maar ik heb toch wel een beetje een buikje enzo. Nu zit het zo dat ik me dan bijvoorbeeld een hele week houd aan gezond eten echt geen koekjes enzo (kweet kzou me beter af en toe iets gunnen xd) maar ook sport ik die week veel en als ik me dan in de spiegel zie dan zie ik mijn buik wel strakker worden. Maar dan heb ik na die week gezond eten en sporten opeens een verschrikkelijk grote vreetbui dat ik mezelf echt propvol met vanalles en nog wat en de dagen daarna lijkt het of ik dan net weer van in het begin moet beginnen, alsof mijn buikje weer terug is, kan dit of is dit gewoon een illusie die ik mezelf maak?

Misschien is het beter om het wat minder extreem te doen, zodat je ook minder eetbuien krijgt. Je krijgt in ieder geval een buikje niet weg in een week, maar je krijgt hem zeker niet terug van één eetbui.

Kan zowel echt gebeuren als dat je een illusie maakt denk ik?
als je echt een strak buikje wil (of compleet strak lichaam) zou je buikspieroefeningen (Vertical Leg Crunch) of gaan planken :wink:

Hoeft geen illusie te zijn, heb ik vaker last van door de week zie ik mijn buik slinken in het weekend is het bij ons friet enzo (dus ook zout!) en light frisdrank en dan zet mijn buik gigantisch uit. Als ik dan weer een paar dagen gezond eet en veel water drink zie ik het weer slinken. Helaas krijg ik dit patroon nog niet doorbroken x’D

Ik bedoel dus: misschien houd je lichaam dan weer vocht vast zeg maar.

Haha ik hoop het, maar het is gewoon zo irritant. Je denkt van nu doe ik kei hard mijn best om gewoon van dat buikje af te graken en eenmaal je zelf toch een beetje resultaat zit heb je een vreetbui en daarna heb k dan weer terug een buikje. Het is gewoon zo demotiverend xd

Heb ik ook wel eens, dan let ik gewoon op dat ik niet te veel koek en snoep ofzo eet. Maar als ik mezelf dan even laat gaan doe ik gewoon wat meer buik/beenspieroefeningen

ik heb het zo, dat ik de hele dag gezond eet, veel sport, en dan s’vonds gigantische vreetbuien heb…vreselijk, voelt alsof de hele dag weer voor niks is geweest. En dit heb ik nu elke dag, wil er echt zo verschrikkelijk graag van af, maar ik zit in een soort van cirkel. Ik moet hem doorbreken, want dit is ook geen leven…):

Ik had hetzelfde, toen ik wat meer extreem bezig was met m’n lijf. Tegenwoordig dieet ik nog wel, maar gun ik mezelf af en toe ook wat lekkers en heb ik geen last meer van die vreetbuien. Ik denk dat je maag door de week kleiner wordt omdat je minder eet, en het door een vreetbui opzet, maar da’s heus niet vet wat daar dan zit.

Je buik kan wat opgezet zijn na het eten. Maar denk dat je jezelf voor de gek houd.

Je doel is te groot. Als je zoals Doutzen wil worden, moet je minstens 5 uur per dag sporten en leef je op salade en shakes.
Gewoon normaal eten en normaal sporten.

Het ligt ook gewoon aan je genen hoor. Ik weet toevallig dat Doutzen op een feestje ook gewoon bitterballen eet… maar ze sport inderdaad 6 dagen in de week minstens 5 uur (zoiets was het geloof ik) en dan kun je echt bijna alles eten wat je wil. (Dat moet zelfs, anders breekt je lichaam je spieren af.)

Ontopic: Je moet jezelf juist wel af en toe iets gunnen, dat voorkomt eetbuien. Langzamer afvallen is altijd beter.
En je moet ook krachttraining gaan doen. Daar wordt je echt niet meteen een bodybuilder van (die trainen 8 uur per dag) maar je wordt er wel strakker van.

Als je echt zo strak als bijv. Doutzen wil worden moet je gewoon echt goed eten (groenten, volkorenbrood, etc.). Normale porties dus niet in de ‘afval modus’ gaan. En heel veel sporten.