strakke buik, tips?

Nou ladies!
ik bn niet dik… maar hb wel een buikje… en ik weet echt niet meer wat ik er mee moet… echt verschrikkelijk… mijn vraag is duss:

hoe krijg ik hem weg?
dieet? —> welke? is er een site?
oefeningen? —> welke? is er een site voor?

of iets anders?
ik denk dat er meer meiden zijn met dit probleem…
duss alle tips zijn welkom!
het is bijna bikinieee-tijddd… :mnmldance

gwn buikspieroefeningen doen

buikspieroefeningen.
voor mijn sport doe ik dat ook iedere avond, een stuk of 100.
En dan niet allemaal gewone sit-ups maar op allemaal manieren zodat je bijna alle spieren in je buik traint.
http://www.bodystore.nl/b…n/buikspieroefeningen.php

maar echt; begin niet meteen met heel veel buikspieren iedere avond. Eigen ervaring is (ik begon de eerste dag meteen al met 100 buikspieren) dat ik de rest van de week heel veel spierpijn had. langzaam opbouwen dus en een dagje overslaan als je spierpijn hebt (maar niet te vaak overslaan of course).
Hoop dat je er wat aan hebt!
xx

http://www.margriet.nl/me…/streepjeslank_popup.html

Allemaal oefeningen.

Lang Leve de Cosmo Girl!!!
Er zitten meestal iets van 7 oefeningen in die je dan zolang moet volhouden. Ze werken echt! (je moet je er wel aan houden :grinning:)
Suc6 ermee!

handig :slightly_smiling_face: misschien is het topic met probleemzones wat voor je :slightly_smiling_face: staan ook wel wat tips in

-
x

Het is altijd een combinatie van dingen, met alleen dieëten kom je er niet, maar ook niet met alleen sporten.
Ga gezonder eten, laat koek/snoep etc wat vaker staan en neem een gezondere variant/fruit.
Buikspieroefeningen
Hardlopen

Jaa da is een goede site :upside_down_face:

Is dat de glamour van deze maand :stuck_out_tongue:?? dan ga ik die straks even doorspitten namelijk :stuck_out_tongue:

indd

Uit de Glamour!!!
Bikini slim (pagina 202)

Het eerste roseetje op het terras is binnen en de zomerhitte kun je al bijna voelen – nou ja, je voorstellen. En dus: here we go again! Die nieuwe beachwear komt straks helemaal tot zijn recht.

Misschien een open deur, maar de vorm van je spieren bepaalt hoe je lichaam eruit ziet. En krachttraining is dé manier om die spieren te tonen. Over de hoeveelheid calorieën die je verbrandt: volgens recent onderzoek verbrand je met een halfuurtje krachttraining evenveel als je die tijd zou hardlopen in een pittig tempo. Maar anders dan bij rennen (of andere sporten waarbij je één tempo aanhoudt), geeft fitness je stofwisseling een extra boost.
Je lichaam verbruikt tot wel 48 uur na je training extra calorieën!
Intervaltraining (korte cardiosessies waarbij je sprintjes afwisselt met rust) heeft ongeveer hetzelfde effect. Om binnen korte tijd maximaal resultaat te boeken, kun je het best drie keer per week krachttraining doen, met minimaal één dag rust ertussen. Op een van de rustdagen zou je één of twee keer een intervaltraining kunnen doen. Je zult zien: je bent in no time in vorm

Perfecte billen!

De squat (vanuit een staande positie maak je een zittende beweging waarna je weer omhoog komt) is een klassieker. En dat is niet voor niets, want in één beweging train je benen én billen. Maar nog effectiever is de hip extension-oefening. Daarmee train je de bilspieren bijna 80% meer dan met squats.

Zo doe je het:

  • Steun op je handen en knieën
  • Breng je rechtervoet richting plafond, en buig daarbij je been in een hoek van 90 graden.
  • Laat je rechterbeen weer zakken naar de startpositie.
  • Doe dit twaalf keer; wissel vervolgens van been.

Superstrakke buik!

Fijn! Niet meer eindeloos sit-ups doen. Want de buikspieroefeningen van pilates zijn veel effectiever. Met name de teaser doet wonderen: je traint je sixpack (de rechte buikspieren) én je love handles (de schuine buikspieren) heel veel meer dan met sit-ups!

Zo doe je het:

  • Ga op je rug op een matje liggen, en strek je armen uit.
  • Til je benen op en buig daarbij je knieën in een hoek van 90 graden.
  • Strek je armen richting plafond.
  • Til je bovenlichaam op en strek je benen, zodat je lichaam een soort V-vorm maakt.
  • Houd dat een tel vast, houd je benen in de lucht en rol daarna je bovenlichaam terug.
  • Herhaal dit 8 tot 10 keer.

Stevige borsten!

Vaak leer je bij push-ups en bankdrukken dat je je armen iets wijder dan schouderbreedte moet houden. Dat geeft je een stabiele positie om vanuit te trainen, maar als je meerdere delen van je borstspieren wilt trainen, zet je armen dan af en toe anders neer.
Vaak doe je bij krachttraining drie setjes van acht tot twaalf herhalingen. Je kunt dan één set op de vertrouwde manier doen, één met je handen iets verder uit elkaar en de laatste met je handen weer dichter bij elkaar.

Keep on movin’

Het hele jaar door superfit? Zorg er dan voor dat je de hele dag actief bent.
‘dat houd je stofwisseling op gang’.
Met fietsen kun je een paar honderd calorieën op een dag extra verbranden en zolang je werk/school minder dan 10 kilometer van je huis is, is het prima te doen.
Maar je kunt ook de trap nemen in plaats van de lift. Traplopen is eigenlijk een combinatie van steps en lunges (oefening voor benen en billen waarbij je een uitstapbeweging maakt). Focus op de achterkant van je been en op je billen en span die spieren goed aan terwijl je omhoog klimt.

Slimmer eten!

Drie weken lang leven op twee wortels en een komkommer… Niet dus!
De simpele reden voor honger is dat je lichaam eten nódig heeft. Eet je te weinig dan krijg je ‘noodsignalen’ zoals een flauw gevoel, hoofdpijn en moeite met concentreren. Bovendien schakelt je lichaam over in survival-mode en gaat dan heel zuinig om met de energie die je wel binnen krijgt.
Resultaat: je valt niet meer af én de kilo’s vliegen er weer aan zodra je weer normaal gaat eten. Wil je je spijsvertering goed op gang houden, dan kun je het beste om de twee á drie uur iets eten. Je hebt immers brandstof nodig om je metabolisme gaande te houden.
En probeer ook bewust te eten. Helaas bestaan er geen voedingsmiddelen waar je van afvalt, maar er zijn wel veel die je energie geven, waardoor je lekkere trek op een afstand houdt.

Nootgewoon

Onbewerkte noten zijn prima als tussendoortje. Ze zijn rijk aan onder andere eiwit, enkelvoudige onverzadigde vetzuren, vitamine E en magnesium. Ook geven ze je lang een vol gevoel waardoor je minder trek krijgt in zoetigheid.

Voor groen gaan

Het drinken van zo’n drie á vier kopjes groene thee – voor het sporten – kan de vetverbranding stimuleren. Daarnaast haal je zo ook meer energie uit je vetreserves.

In de bonen

Bonen zijn supergezond! Ze bevatten relatief weinig calorieën, maar zitten boordevol eiwitten, vezels en ijzer. Kikkererwten, witte bonen, groene bonen, kidneybonen, limabonen: met wat van deze groente door een salade voel je je lang verzadigd.

Bordje havermout

Mensen die ontbijten hebben 44% minder kans op overgewicht. Je kunt je dag bijvoorbeeld beginnen met een bordje havermout. Dit zit vol langzame koolhydraten, eiwitten, vitamine B1, fosfor, vezels en magnesium. Tip: maak je havermout klaar met magere melk, appel, noten, kaneel en gedroogde abrikozen. Lekker!

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben :stuck_out_tongue: anders heb ik voor niks getypt! haha

Even behooorlijk offtopic;

Waarom maak je zoveel nieuwe berichten aan?:face_with_raised_eyebrow: :S

Ik ben begonnen met buikspieroefeningen deze week, gewoon eerst 20 toen 30 nu zit ik op 50 per dag. Beetje opbouwen. Wil ook wat strakkere buik. Maar het effect is er niet in een maand al, moet je wel een tijd dorogaan.

die margriet site is handig :grin:

HAHAHA die poppetjes van de margriet site!
erg handig, je kunt precies zien wat je moet doen.

Idd (: