Straight edge

ik vroeg me af of er hier mensen straight edge zijn.
Eventueel met de reden enzo (:

Voor de mensen die net weten wat straight edge is :
“Straight edge (of afgekort sXe) is een levenshouding die vooral populair is onder jongeren uit de muziekgenres punk, hardcore punk, hardcore, metalcore en deathcore. Straight-edgers gebruiken (per definitie) geen alcohol of drugs, roken niet, en sommige zijn overwegend vegetariër of veganist.”

Ik had er nog nooit van gehoord, dus nee.
Jij wel? Dat zou ik best wel heel knap van je vinden.

Ik kan me goed vinden met dat geen alcohol en drugs, en overwegend vegetariër, maar ik wil geen labeltje op mezelf plakken.

ik ben het, maar (voorlopig) ben ik geen vegitarier
misschien dat ik eens ik alleen woon stop met vlees eten. ik zie nog wel

Nee.
Ben wel vegetariër en rook niet, maar ik houd wel van een drankje. En als ik ooit ga stoppen met drinken ga ik geen label op mezelf plakken van ‘kijk eens hoe goed en rein ik bezig ben’.

wat bedoel je dan juist met dat laatste? Dat straight edge mensen zicht beter voelen ofzo? Sorry ik vat je niet helemaal

Ik heb echt respect voor mensen die zo leven, maar ik hou van vlees en ik ben net vies van alcohol :'D

Ik zou enkel zonder vlees kunnen, zonder de andere drie niet, helaaschhh. :’]

Nee, wat een marteling. :v

Zo komt het wel over. Als je niet drinkt, drink je gewoon niet. Ik rook niet, maar ik noem mezelf ook niet ‘Smoke Free’ of wat dan ook. Klinkt gewoon erg pretentieus en holier than thou.

vriendin van mij drinkt niet en doet niet aan drugs en rookt niet maar is niet vegatarisch… haar vader is jager dus dat zou een beetje moeilijk zijn XD…

je hoeft niet persee vegi te zijn hoor (:

Je hebt er echt mee ‘showen’ en mee opscheppen maar daar heb ik zelf een hekel aan. Ik voel me niet beter dan iemand anders. Ik ben alleen straight edge voor mezelf, omdat ik het gezonder vind. Niet om me beter voor te doen dan andere

Nee ik vind het eerlijk gezegd best wel onzin.
Maar goed, als je je daar prettig bij voelt moet je het zeker zo doen :slightly_smiling_face:

Lol, ik kom zelf uit de hardcore scene, en geloof mij, daar is niemand Straight edge :wink:

Hardcore punk, smart ass. :'3

HAHA.

hardcore punk watte?

Nee, joh hardcore… als in gabber / housemusic / aussies / rave etc. :stuck_out_tongue:

Zoveel verknipte vercrackte lui gezien damn :stuck_out_tongue:

Daar heeft ze het toch helemaal niet over! Jezus hahaha