'straat taal'

Ik dacht er word zo vaak ‘straat taal’ gebruikt, en af en toe denk ik ook van ‘okee, wat betekent dat?’ , dus hier kun je alle straat taal woorden waar je de betekenis niet van weet droppen en als iemand anders het wel weet kan die het zeggen.

Niemand? :grinning_face_with_smiling_eyes:

er is een straattaal woordenboek achtig iets op internet… (no offence, maar google zou volgende keer ook handig zijn om eerst te gebruiken)

http://www.straatwoordenboek.nl/

Oow, wat dom dat ik erdan een topic van ga maken, :crazy_face:

Maar er staan nieuwe woorden die nu veel gebruikt woorden niet in ;$ , ik hoor b.v heel vaak Sannie ofzo , dat staat er volgens mij niet in ;$
Maar bedanktx

Ik heb een nieuwe woord gehoord: koetuh ofzo
Ja, dat betekent kut.

Patta’s = schoenen :grinning:

Euroknaller = Goedkoop sletje

haha, euroknaller xD

Blah, straattaal, verschrikkelijk vind ik dat :’)

Ik lag dubbel om euroknaller. (:

scorro= school
fakka= alles goed?

Lulijzer = mobiel xD

sani is surinaams en betekend kort gezegd ‘iets/ding’. Het kan dus een voorwerp zijn. (Waar heb je dat ding gezet? / waar heb je die sani gezet?)
Maar sani word ook gebruikt als je iets gaat doen/regelen. (Heb je dat ding al geregeld? / heb je die sani al geregeld.)

Ik vind straattaal opzich wel grappig als je kijkt naar de echt verzonnen woorden. Daarintegen vind ik het heel irritant als buitenlandse woorden (vaak surinaams/antilliaans) gezien worden als straattaal, dit omdat het gewoon nette en vaak gebruikte woorden zijn maar dan in een andere taal.

Precies, want ik spreek Sranan en gebruik woorden die Nederlanders straattaal zouden noemen (Mijn oma trouwens ook xD).

Bluuuh, ik heb een hekel aan straattaal x] Ik snap zelf niet waarom mensen niet abn-zinnen kunnen creeëren in plaats van een heel straatwoordenboek erbij leren. Maar ja,

takkie - gesprek

Afschuwelijk.

Skir = blut

Fittie (lol schrijf je dat zo?) = vechten
Scorro = school

Arghh ik haat straattaal x)