Sukkel, je staat er alleen voor. Ciao !
Tot die tijd hoorde ik niks meer van haar.
----------------------------------------------------------
Nou, hier zit ik dan.
Verstoten door m’n eigen vader. Gedumpt in een inrichting. Het gekkenhuis. Maar ik ben helemaal niet gek.
Of heb ik het mis?
Ik verdien het niet om hier te zijn. Of toch wel?
Het was niet mijn bedoeling om het te doen. Maar waarom had ik het dan gedaan? Waarom luisterde ik naar haar? Waarom stel ik zoveel vragen? Ik kan ze niet antwoorden, want anders had ik de vragen niet gesteld. En niemand gáát ze voor me antwoorden.
Ik voel me ze eenzaam. Alles wat ik had : Vrijheid, vrienden , liefde. Alles is in één klap weg en het dringt me nu pas tot me door.
Ik voel weer tranen opkomen en rust mijn hoofd op m’n natte kussen.
Ik durf m’n ogen niet meer te sluiten, want dan zie ik het weer helemaal voor me. Vanaf het begin. Steeds weer.
Ik probeer aan iets anders te denken.
Het liedje wat m’n vader altijd op de piano speelde. Imagine.
Zachtjes begon ik het liedje te mompelen.
You may say that I’m a dreamer
But I’m not the only one
I hope someday you’ll join us
And the world will be as one
Ik hoorde iemand meezingen.
Wie is dit…?
‘‘Kiekeboee.’’
GODVERDOMME, ROT OP!!! DONDER OP !
Ik begon te flippen maar besefte gauw genoeg dat ik kalm moest blijven. Ik kon het niet houden en begon weer te huilen.
‘‘Waarom huil je?’’
Er viel een stilte.
‘‘Wat voor een domme vraag is dat.
Omdat ik gek ben. Je bent er weer. Je bent er godverdomme weer. BIJNA, ik zeg BIJNA was ik van je af. Laat me met RUST.’’ Dat fluisterde ik mezelf toe in alle kalmte.
‘‘Pfsh, je hebt wel lef he sukkel? Laat de mensen je maar niet horen voordat je hier langer blijft.’’
Ik probeerde haar te negeren. Zij is het probleem. Zij is degene hier eigenlijk had moeten zitten. Maar niemand kent haar, dus moet ik hier maar zitten. Ik moet ervoor opdraaien. Ze zien me als gek, maar ik weet wel beter hoor. Ik ben niet gek.
Nance kwam de kamer inlopen.
‘‘Dewi, je mag komen.’’
‘‘Wat gaan ze met me doen?’’ vroeg ik.
Ze gaan je ophangen.
‘‘STIL’’, schreeuwde ik.
Nance keek me met grote ogen aan. ‘‘Juist ja, ze gaan je vragen stellen and that’s it.Pak m’n hand vast en volg mij nou maar.’’
Maar Dewi, je wordt als kleutertje behandeld. Zeg dat je geen kind meer bent.
'‘IK BEN GEEN KIND MEER!’'riep ik tegen mijn wil in. Waarom zei ik het?
‘‘Juist ja,juist ja’’ zei Nance die mijn gedrag al gewend was.
Ze bracht me naar een kleiner kamertje waar twee mensen op me zaten te wachten zei ze.
-----------------------------------------------------------
Continue x?