[STORY] Stephsisters.

Ik dacht, ik post het maar gewoon =)

Proloog

Emma is een zelfverzekerend meisje van 15 jaar.
Ze weet wat ze wilt en is voor niemand bang.
Alles heeft ze op een rijtje staan, maar dan komt de grote schrik, Sofie.
Sofie is de mooiste van de klas, maar ook de arrogantste.
Vooral bij de jongens is ze erg geliefd.
Sofie geeft geen shit om Emma, maar weet wel dat als ze een strijd met elkaar aangaan, het nog lastig gaat worden. Daarom probeert ze steeds beter dan Emma te zijn.
Het liefst wil Sofie dat Emma dood neervalt.
Het meisje dat alles van haar afpakt, het meisje dat Emma zo haat, wordt haar stiefzus.

Ja, interesseert me wel,
ga maar verder! :’)

upje =)

Hoofdstuk 1.

Emma loopt naar beneden. Ze heeft net gedoucht, haar haren gevlecht, en make-up opgedaan.
Zenuwachtig gaat ze aan tafel zitten en smeert haar boterham.
´Emma, ik moet je wat vertellen.´ zegt haar moeder en gaat tegenover Emma aan tafel zitten.
´Ik , ga trouwen.´ Meteen stopt Emma met eten. Emma kijkt haar niet-begrijpend aan.
‘Ik, ik heb al een tijdje met een man, en toen vroeg hij het.’ Emma’s mond valt open.
‘Maar, maar ik ken hem niet eens! Ik heb hem nog nooit gezien!’
‘Ja, ik weet het. Het is allemaal best wel snel gegaan, maar hij komt vandaag hier naartoe met zijn dochter. En dat is ook zo’n dotje, net als jij!’
‘Ja, tuurlijk mam.’
‘En je moet dus thuisblijven.’ Emma kijkt haar moeder aan. ‘Nee! Dat kan niet! Vanavond is het grootste feest van Breda! Mam, ik ga daar met Stacey naar toe!’
‘Maar dat kan toch in de avond ? Ze komen pas over 2 uur.’
‘Ja, om 1 uur zijn ze dus hier! En dan zou ik met Stacey naar de stad gaan om kleren te kopen voor het feest!’ protesteert Emma. ‘Ja, dan bel je Stacey maar af.’
Boos loopt Emma naar haar kamer. Een nieuwe vader, en zij weet het nu pas?
Emma tikt het nummer van Stacey in.
‘Heey, Chick!’ dat is Stacey, Emma’s beste vriendin.
‘Ja, hoi.’
‘Je klinkt niet echt vrolijk, op de dag van het grootste feest van Breda!’
‘Ja, kijk, luister. Ik kan niet.’
‘He? Why not?’
‘Ik heb een nieuwe stiefvader.’
‘Oh, dat is kut. Maar als er iets gebeurt, ik sta voor je klaar.’
‘Dankje Stace.’
Emma hangt op. De bel gaat. Ze loopt naar beneden, maar halverwege de trap hoort ze haar moeder: ‘Dat is hem vast! Hij komt trouwens eerder, Em!’
Emma doet de deur open. Een bruingetinte, gespierde man steekt zijn hand uit.
‘Hoi! Ik ben Rick, de verloofde van je moeder.’ Zonder te vragen stapt hij binnen.
Als Emma net de deur wilt sluiten, komt er nog iemand binnen.
Emma kijkt recht in de ogen van Sofie. ‘Wat doe jij hier?’ vraagt Emma.
‘Dat is mijn pa.’ Zegt Sofie, wijzend naar Rick. ‘En wat doe jij hier?’
‘Ik woon hier.’ Emma doet de deur dicht en loopt naar de woonkamer.
Sofie loopt achter haar aan. ‘Oh, je hebt dus al kennis gemaakt met je nieuwe stiefzus ?’

Ja! Leuk, ben ik trouwens de enige hiero? (-:

geen idee.
maar upje =)

Ik vind het ook wel leuk.

nee, ik ben hier ook :slightly_smiling_face: leuk verhaal trouwens
verderr xD

leeeeuk!

Nice ! ga maar verder (A)

xooxox

Hoofdstuk 2.

‘Em, laat is je kamer zien aan je nieuwe zus.’ Zegt haar moeder vrolijk.
Hoe kan ze nou zo vrolijk zijn, als de bitch van de school mijn nieuwe zus wordt.
Chagrijnig loopt Emma naar boven, met Sofie achter haar aan.
Als ze boven zijn, loopt Sofie Emma’s kamer in.
‘Hmm, groot genoeg voor mijn tweepersoonsbed. En een likje knalroze verf kan ook geen kwaad.’ Zegt Sofie onderzoekend.
‘He, tweepersoonsbed? Verf? Wat is dit?’ vraagt Emma verbaasd.
‘Oh, dat weet je nog niet? Ik en papa komen hier wonen.’ Sofie gaat op Emma’s bed zitten en kijkt in de spiegel. ‘Ik ga naar beneden.’ Zegt Emma en woest loopt ze naar beneden.
‘MAM!’ roept Emma boos als ze de woonkamer inloopt.
‘Ik, ga even thee zetten. Moet jij ook, Emma?’ vraagt Rick, lopend naar de keuken.
‘Ja, graag.’ Zegt Emma. Rick loopt naar de keuken en doet de deur dicht.
‘MAM, WAAROM MOET SOFIE NET EEN KAMER MET MIJ DELEN? WE HEBBEN TOCH NOG TWEE KAMERS VRIJ?’
‘Nou, een kamer wordt de badkamer…’
‘DE BADKAMER DIE WE NU HEBBEN IS TOCH GOED?’
‘Jawel, maar in de toekomstige badkamer kan een bad! Dat wil je toch zo graag?’
‘Jawel, maar de badkamer die we nu hebben is toch goed?’ Emma ontspant.
‘Ja, maar dat wordt de wasruimte.’
‘En de andere kamer?’ vraagt Emma. ‘Nou, dat wordt de babykamer.’
Emma voelt zichzelf weer kwaad worden.
Snel telt ze tot 10. ‘Een babykamer?’
‘Ja, nou, er is een baby in de maak.’
Net als Emma er wat van wilt zeggen hoort ze de stem van Sofie : ‘Joehoe! Hier ben ik weer!’
‘Hoi Sofie! Wil je wat lekkers? Ik heb zelfgemaakte koekjes!’ zegt Emma’s moeder.
Het gesprek is beëindigt.

leuk hoor,
upperrrr.

leuk :slightly_smiling_face:

Ik zet nu even onder het hoofdstuk over wie ik nu schrijf, over Emma, of over Sofie.
----------------------------------------------------------------------
Hoofdstuk 3.
Emma.

Woedend fietst Emma naar school.’‘Waarom moesten ze nu al blijven slapen? En waarom moest nou juist ík op de grond slapen? Tuurlijk, omdat Sofie zo moeilijk zat te doen over het matras. Rot Sofie. Altijd haar zin krijgen, op school , thuis, maar in mijn huis gaat het te ver’’ mompelt Emma zachtjes.
Als ze op school aankomt, zet ze haar fiets in de fietsenstalling.
Stacey ziet ze al op ‘‘hun’’ muurtje zitten. Chagrijnig loopt ze naar haar toe.
‘Chick!’ roept Stacey naar haar toe.
‘Hoi.’
‘Hoe gaat het?’
‘Goed hoor.’
‘En, hou je het nog uit met Sofie?’
‘Nee, ze bleven vandaag al slapen. Ik moest op de grond slapen, in mijn eigen kamer!’
‘Oh, dat is wel kut zeg.’
‘En hoe was het feest?’
‘Oh, Emma! Zo leuk! Ik heb nog met een jongen gezoend, Timo.
En wat een lekkerding is het!’
‘Zo te horen heb ik wat gemist.’
‘Ja, en Annabel die viel door haar hoge hakken, en iedereen moest lachen en…’ Emma luistert al niet meer. Ze staart voor zich uit, denkend aan de nekpijn die ze vannacht heeft opgelopen.
Vanuit haar ooghoek ziet ze Sofie het schoolplein opkomen.
Een groep jongens komt op haar af. Chagrijnig loopt ze de school in. Op naar de eerste les.

Het is niet echt mijn type verhaal (onrealistisch) maar voor als ik je een tip mag geven: haar beste vriendin reageert wel nog botter dan het maar kan…
Je kan het nog wat beter uitwerken… Als de moeder van je vriendin überhaupt oppeens gaat trouwen, zou ik de kleren uit mijn lijf schreeuwen , een groter drama scheppen dan dit en zou mijn vriendin met nog iets meer reageren dan alleen ‘o’.
Voorderest schrijf je hartstikke goed hoor! Dit is gewoon positieve kritiek, en je hoeft er ook niks mee te doen. Maar goed :stuck_out_tongue:
Schrijf maar lekker verder

jongens wat een verhaal :’)

dat bitchie gedoe van die beste vriendin hoort zo, voor later in het verhaal ;’)

Ga je vanavond nog schrijven :'D
je wilt niet weten waar je aan bent begonnen,
nu hangen er elke dag meisjes aan je lippen
om te vragen of je nog een stukje wilt schrijven,
waaronder ik :grinning_face_with_smiling_eyes:

ja hoor, ik ga nu beginnen met schrijven =)

Ik vind dit meer een samenvatting dan een Proloog. Klein dingetje. Maar leuk, ga het verder lezen, als ik zelf ff op adem moet komen van mijn eigen verhaal :stuck_out_tongue:

haha ik vind het wel leuk geschreven, ik kan er alleen echt niet tegen als die sophie altijd haar zin krijgt hahhah
succes