STORY - Gestalkt.

‘Pas deze eens aan?’ Chantal stond voor me met een groenblauw jurkje. Ik grisde het jurkje uit haar handen en trok het aan. Toen ik met het jurkje voor de spiegel stond kon Chantal geen gil onderdrukken. ‘Die moet je echt nemen! Ik meen het. Oh mijn god, jij krijgt zó veel jongens achter je aan!’ Ik lachte. Ze kon soms zo gek zijn. Samen rekenden we onze jurkjes af en liepen naar onze fietsen. ‘Moet ik morgen om acht uur bij je zijn?’ vroeg Chantal.
‘Ja doe maar, dan maak ik je op en doe jij mijn haar? Neem je spullen mee dan kun je blijven slapen. Weer gezellige nachten, net zoals vroeger.’
‘Jaaaa leuk! Tot morgen lieverd!’ Riep ze, en ze fietste weg. Ik besloot om nog even langs de Albert Heijn te gaan om eten te halen. Ik had er al helemaal op gerekend dat mijn ouders niks voor mij hadden omdat ze allebei aan het werk waren. Mijn ouders dachten zoveel aan zich zelf, dat we een beetje langs elkaar heen leefden.

Om 8 uur hoorde ik de bel. Met een slaperig gezicht liep ik naar de voordeur. Mijn ouders waren al weg wist ik. ‘Goedemorgen slaapkoppie! Ik heb twee croissants mee genomen voor ons samen.’ Chantal stond zonder make-up met haar haren wild geborsteld voor mijn deur, wat best een grappig gezicht was. ‘Je bent geweldig, ik was al bang dat we niks in huis hadden.’ Zei ik sarcastisch. Ik pakte twee glazen en vulde deze met sinaasappelsap. Chantal ging op een kruk tegenover me zitten en legde haar jas op de kruk ernaast. ‘Ik had eigenlijk niet verwacht dat je op tijd zou zijn. ‘ bekende ik haar. ‘Je bent altijd te laat.’
Chantal keek me met een zielig gezicht aan. ‘Lekkere vriendin ben jij. Ik was niet degene die nog in bed lag.’ Ik lachte.
‘Kom we gaan naar boven dan doe ik je make-up.’ Chantal volgde me braaf naar boven. Alsof ze voor het eerst hier rondliep.
We hadden mijn buurjongen Erik gevraagd of hij ons wou brengen. Hij was ergens in de 20. Hij had bruin haar, witte tanden en bruine ogen waar ik al super vaak in was verdronken. Ik had een erg goede band met hem dus natuurlijk zei hij ja. We hadden samen al eens wilde avontuurtjes gehad maar natuurlijk vertelde ik dat Chantal niet, die zou gaan gillen. Nee dat deed ik Chantal, Erik en mijzelf niet aan. Ik nam erg dankbaar afscheid van Erik nadat hij ons had afgezet. We gingen naar binnen en het feest begon. Althans, dat dachten we.

Leuk! Verder! :slightly_smiling_face:
Ik ben nieuwsgierig

Je gaat in een kort stukje erg snel in de tijd. Daarnaast vertel je vanuit de personale verteller en schakel je bij de laatste zin over naar een alwetende verteller. Regel een in schrijven is dat je trouw aan je perspectief blijft :wink:. Verder mogen dialogen niet midden in een zin beginnen, maar altijd op een nieuwe regel :wink:.

Zal er aan denken :wink:

lijkt me een leuk verhaal!

Ik word wakker van een fel licht wat op mijn gezicht schijnt. Voor me staat Chantal met een grote glimlach voor me. ‘Goedemorgen!’
‘Oh Chantal alsjeblieft moet dat nou? Mijn hoofd doet zoooo’n pijn!’ Ik kreun zachtjes.
‘Ik heb aspirine’s voor je.’
Ik draai me om en sluit mijn ogen weer. ‘Oh kom op Soof!’ Chantal gaat op mijn bed staan en begint te springen.
‘Oké, doe maar rustig.’ Ik zucht en draai me weer op mijn rug. Dankbaar pak ik de aspirine’s aan en vul een glas met water.
‘Ik moet je iets vertellen… Maar je mag niet boos worden!’
‘Vertel nou maar, je kent me nu toch al wel lang genoeg, of niet?’
‘Het gaat over Erik.’
‘Dus?.. Kom op nou Chantal, ik heb niet de hele dag de tijd.’
‘Ik heb al een tijdje iets met Erik… Niet boos worden!’
Snel fake ik een glimlach, ze mag niet zien hoe boos ik ben op Erik.
‘Waarom zou ik boos zijn op je? Ik heb toch niks met Erik? Ook nooit iets gehad. Hij is leuk, maar niet mijn type.’ Ik geef Chantal een kus op haar wang en sta op om me om te kleden. Hoe kon Erik zó met ons beide spelen? Ik snap het niet. Hij komt er nog wel achter.
‘Mooi zo! Gaan we vandaag nog iets doen?’ Opgelucht pakt Chantal haar kleren bij elkaar.
‘Nou, ik was eigenlijk van plan de hele dag in bed te blijven, samen met mijn katertje. Maar aangezien jij het nodig vond om dit plan te verpesten, kunnen we wel naar de bios of zo?’ Chantal knikt instemmend.
‘En daarvoor kunnen we wel ergens wat gaan drinken? En daarna kunnen we wel jongens spotten in de stad?’ Chantal vind al een hele tijd dat ik een vriend moet krijgen. Ik heb er gewoon geen tijd voor en het zit dan ook niet in mijn planning.

kort stukje, maar ben even inspiratieloooos.

word volgens me een leuk verhaal!! snel verder :wink:

Ik vind het op zich wel goed geschreven, maar ik vind dat je te snel gaat in het verhaal. Bijvoorbeeld dat stukje dat Chantal zegt dat ze iets met Erik heeft. Dan is de ik-persoon niet eens verbaasd, maar meteen al boos. Lijkt me raar als je dat voor de eerste keer hoort, maar kan ook aan mij liggen :slightly_smiling_face:

Zoals de anderen hier ook al zeggen gaat het verhaal best wel snel. Verder vind ik het leuk geschreven! :slightly_smiling_face:

Thanks! Ik zal er zeker op letten.
Ook zie ik net dat ik het eerste stuk in verleden tijd heb geschreven en het tweede stuk in tegenwoordige tijd… zucht.
Vanaf nu ga ik gewoon verder in tegenwoordige tijd… :wink:

Schrijf zsm weer een bericht x!

Ik sta voor een groene deur. Ik twijfel nog even maar besluit om op de bel te drukken. ‘Soof! Wat leuk dat ik je zie. Kom binnen.’ Erik knipoogt naar me. Braaf doe ik wat Erik zegt. Ik ga zitten op de grijze bank die voor het raam staat. ‘Wil je thee?’ vraagt Erik.
‘Ja, doe maar.’ zeg ik. Als Erik de keuken in verdwijnt kijk ik om me heen. De kamer word gevuld met zonlicht en de kamer is creatief ingedeeld. Toch heb ik er geen fijn gevoel bij. Er is iets mysterieus, iets kouds in deze kamer, maar ik weet niet wat.

Ik ben on-nuttig bezig, maar ik heb geen inspiratie meer. Vanochtend heb ik in mijn hoofd een heel stuk verzonnen maar het is kwijt.
Zo snel mogelijk post ik weer!

Leuk verhaal, verder