-Story- Dromenland

Ik heb een ander verhaal geschreven Sam, maar ben er mee gekapt! Ga nu verder met Dromenland.
Dit verhaal gaat over een meisje, ze gaat slecht op school en heeft constant ruzie met haar moeder en stiefvader. Haar vader is overleden toen ze 11 was en sinds toen is alles van kwaad naar erger gegaan.

; ’Kimberley we gaan zo!‘ Roept de afschuwelijke stem naar me. Ik sleur m’n
koffer de trap af en loop naar de gang om m’n jas te pakken. Op weg naar
Aruba, of door mij genoemd ’dromenland‘. Ik droom al jaren om hier heen te gaan, helaas met twee muggen die nooit stoppen met zoemen.
Tring~ De taxi was er, we propten onze koffers en tassen in de achterbak
en gingen in het busje zitten. De rit leek jaren te duren, en dan zouden we ook
nog iets van negen uur in het vliegtuig zitten!

Met alleen m’n handbagage nog bij me liepen we via zo’n lange tunnel, waarvan ik me nog steeds afvraag hoe ze dit maken, het vliegtuig in. Ik nam snel de plaats bij het raampje en Sjon zuchtte. ’Is er iets?‘ Vroeg ik bot. Geen antwoord…

Het lampje van de riemen floepte aan, ik maakte mijn riem vast terwijl er werd opgeroepen dat we zo gaan opstijgen.

Het vliegtuig maakte vaart en begon te racen over de opstijg baan en voor ik het wist stegen we de lucht in. Dreamland here i come en ik glimlachte.

Ik liep van de trap het vliegtuig uit en een warme lucht en een stralende zon omhelsden mij met hun liefde en warmte. Ik was zo gelukkig, ik verwonderde me aan de prachtige palmbomen, de hemel blauwe lucht en de gezellige mensen, ik liep achter m’n moeder en Sjon aan naar het busje wat ons naar het vliegveld zou brengen.
We pakten onze koffers van de band en liepen nog één x door de paspoort controle, nu kon mijn droomvakantie echt beginnen! En we liepen naar een andere bus, wat alle passagiers naar hun hotel zou brengen.
Een nederlands vrouwtje, onze reisgids riep om bij welk hotel we waren.
’We zijn nu aangekomen bij Sand Castles in Oranjestad‘
’Kom‘ zij m’n moeder vrolijk en ze liep naar de zijkant van de bus om onze koffers te pakken, we liepen de lobby in en kregen meteen een glaasje champagne. ’Welkom‘ zij een meneer in een net pak tegen ons.
Sjon had de sleutels en de meneer vroeg ons onze koffers te laten staan.
’De koffers komen er aan‘ zij hij. Mijn moeder en Sjon bedankte de man vriendelijk en we liepen de lift in. Ik had gelukkig mijn eigen kamer en ik verbleef een verdieping boven hun. ’Kim zullen we afspreken dat je om 7 uur voor onze kamer staat?‘ ’Ja mam‘ En ze liepen de lift uit.

Ik stapte uit de lift en liep tegen een jongen aan ’Sorry‘ stamelde ik met een tomatenhoofd. Hij keek me aan, ’You here for today‘ brabbelde hij in zn beste engels. ’yes yes‘ stamelde ik met die paar woordjes engels ik kon. Ik verstond amper wat hij zij!
Ik liep door en maakte de deur open van mijn hotelkamer.
Ik zag dat m’n koffer er al stond. ’pfff het is hier echt bloedheet‘ mompelde ik in mezelf terwijl ik naar de deuren van het balkon liep. Ik keek om me heen naar mijn droom land! Hier stond ik dan in het mooiste land van de wereld, ik had uit zicht op een klein strandje waar honderden mensen zich op propten.
’Hey‘ klonk een stem naast me. Ik schrok en keek om. Er stond een jongen, volgensmij ook nederlands, warrige zwarte haren en felgroene ogen.
’Eh hee, ook nederlands?‘ Zei ik. ’Jep, je bent vandaag zeker pas aangekomen he?’ ’Ja, klopt‘ Antwoorde ik. ’Thom‘ zij Thom. En hij reikte zijn hand uit. ’Kim ehh Kimberley, maar noem me maar Kim‘ Ik schudde zijn hand.
Pfff wat ben je ook weer lekker bezig dacht ik bij mezelf.
Hij lachte lief.
’Ben je alleen op vakantie?‘ Vroeg Thom. ’Nee natuurlijk niet‘ lachte ik. ’Ik ben met hier met mijn moeder en haar vriend‘ ’En jij?‘ Kaatste ik zijn vraag terug.
’Ik ben hier met m’n pa, die moet hier wat zaken regelen, dus ik zit me eigenlijk elke dag een beetje te vervelen.
Ik keek op mijn horloge, shit! het was al zes uur en ik wist nog niet eens wat ik aan moest! ’Ik moet gaan Thom, ik spreek je nog wel‘ En ik deed me balkondeuren dicht.

Ik stapte snel uit mijn kleren en trok een paar shorts aan en een basic topje, pakte mn slippertjes en bindde de touwtjes om mijn enkels heen. Deed een leuke bloem in mijn haar en ik deed nog wat mascara op. Im ready to go.

Ik gaapte, na die lange reis was ik toch wel duf geworden.
Ik klopte op de deur van mijn moeder haar kamer en ze liep met Sjon naar buiten. Met zijn drieën liepen we naar het restaurant.

’Kom Kim! We gaan even kijken of er vanavond nog wat leuks is hier!‘ Riep m’n moeder. Ik liep naar een poster toe waar ze op stonden te kijken. ’Mam ik ga echt niet naar zo’n saaie show kijken hoor‘ Zei ik verveeld.
En ik liep de lift in, ik hoefde geen ruzie nu, en mischien was Thom… oh wat doe ik, ik ken die jongen pas net.
Ik maakte de deur open en hetzelfde moment ging de deur naast me open en stapte Thom naar buiten. ’Hey Kim ik was al op zoek naar je, wat doe je vanavond?‘ ’Hey euh niks m’n moeder gaat met Sjon naar zo een show die hier word gegeven, maar daar heb ik geen zin in‘ Ik wou mn kamer in lopen maar Thom hield m’n arm vast. ’Kim, heb je zin om met mij wat leuks te doen, gaan we bij de bar bij het strand wat drinken?‘ ’Eh oke is goed‘ Bloosde ik. ’Ik kleed me wel eerst even om oke?‘ ’Ja neem je tijd‘ Zei hij met een knipoog.

Iemand tips?
Let me know x