stoppoging roken vergoed

heejjj…

wat vinden jullie ervan dat stoppogingen met roken vergoed worden?

zelf vind ik het grote onzin, want die mensen zijn zelf begonnen met roken. Ook vind ik raar dat bijv. een MRI-scan niet vergoed wordt en dan dat wel.

Ik vind het goed. Als het vergoed word zullen ook meer mensen het proberen.

Ik vind het eigenlijk wel een goed idee, misschien dat mensen daardoor wel sneller willen stoppen.

ja, daar ben ik het ook wel mee eens, maar toch vind ik raar dat noodzakelijkere dingen niet vergoed worden.

ik vind het wel goed. Ik ken al twee mensen die nu wel stoppen.
En op de lange termijn denk ik dat het geld bespaart, doordat mensen gezonder zijn :slightly_smiling_face:

Ik vind het een goed idee.
Ik denk dat meer mensen het stoppen met roken sneller willen proberen als de hulpmiddelen worden vergoed door de verzekering.

Ik vind het aan de ene kant wel goed, maar ze zijn er toch zelf mee begonnen.

kunnen ze roken niet gewoon weer duurder maken ?
Misschien beginnen mensen er dan minder snel aan.
hoeven ze ook niet te stoppen

Is uiteindelijk voor de maatschappij beter, denk ik.

sigaretten zijn weer duurder gewoorden hoor!

Onzin! Er moet bespaard worden… nou dan zijn dit soort dingen die echt niet vergoed hoeven te worden hoor…

ik bedoel echt duurder niet 50 cent ofso

Hmm, eigenlijk wel een goed idee. Maar dan niet alles, de helft ofzo, er zijn belangrijkere dingen.

Ik vind dat dit niet vergoed hoeft te worden, er zijn belangrijkere dingen die vergoed kunnen worden. Je kiest er toch zelf voor om te roken.

Oh geloof me, 50 cent is veel hoor!

Wordt een MRI-scan niet vergoed dan?
Dat vind ik inderdaad nogal raar, dat stoppen
met roken vergoed word maar een MRI-scan niet…

in de praktijk van mijn moeder ligt een foldertje voor een winactie voor mensen die stoppen met roken, je kan een fiets winnen :’’)

Nou net alsof je voor een fiets stopt met roken :’) Sigaretten duurder maken heeft denk ik weinig zin.
Er zullen dan veel mensen stoppen, maar dan verdient de overheid er minder aan en zullen ze vanzelf weer goedkoper worden.

Niet mee eens, ze kiezen er zelf voor.

Dit, hoewel ik me andere (nuttigere sorry) dingen kan inbeelden waar ze béter geld aan besteden. Roken ben je zelf mee begonnen, en daar kan je ook iets aan doen. Ziektes etc. niet…