Stoppen of uitstel BSA aanvragen?

Hey allemaal!

Ik ben dit jaar begonnen met mijn studie, die ik heel interessant vind!
Helaas gaat het allemaal niet zo lekker en heb ik nog geen één vak gehaald.
Ik zit helemaal niet lekker in m’n vel en voel me vaak somber, boos, verdrietig (ik wil mezelf geen dingen aanpraten, maar ik zou haast zeggen depressief). Omdat het zo slecht gaat twijfel ik dus of ik niet beter kan stoppen voor 1 februari en volgend jaar opnieuw beginnen.

Ik weet dat dit is wat ik wil doen en als ik m’n BSA niet haal mag ik 4 jaar die studie niet meer doen. Het zou dus logisch zijn om te stoppen voor 1 februari. Helaas denken mijn ouders daar heel anders over en mag ik niet zomaar stoppen. Ook heb ik net een kamer en zonder m’n stufi wordt deze onbetaalbaar. En eigenlijk wil ik zelf helemaal niet stoppen. Mijn studie geeft me een soort ritme en geeft me iets om te doen. Ik denk dat ik me nog rotter ga voelen als ik niet meer studeer.

Ik heb eind januari een afspraak met een psycholoog, maar weet niet zo goed wat ik daarvan moet verwachten. Ook heb ik dan een afspraak met mijn studieadviseur. Maar aangezien dat zo dicht tegen 1 februari aan zit, wil ik jullie adviezen en meningen graag horen! Wat kan ik het beste doen? Stoppen of doorgaan en hopen dat m’n BSA kan worden uitgesteld?

(Had gelezen dat bij persoonlijke omstandigheden dat wel eens werd gedaan. Alleen heb ik nog niet echt ‘persoonlijke omstandigheden’. Ik denk alleen dat ik wel eens een depressie zou kunnen hebben!)

In ieder geval bedankt voor het lezen!

Stoppen en in september weer beginnen. Je weet niet zeker of je BSA verlengd zal worden. Ik weet van andere dat het weken/maanden duurt voor je weet of het verlengd wordt of niet.

dubbel

Als je je zo rot voelt op de opleiding, kun je er beter mee stoppen. Maar je kan ook in Februari weer een nieuwe opleiding beginnen, veel scholen hebben dit. Bijv mijn school: Stenden hogeschool in Leeuwarden, daar begint een nieuw schooljaar in September EN Februari. Zo zullen er vast meer scholen zijn! Dan lig je er tenminste niet een tijd uit en gaat je stufi ook gewoon door.

Beter stoppen en in september weer opnieuw beginnen, aangezien het echt shit is als je door BSA kunt vastlopen. Mag je -indien je geen uitstel krijgt- wel in een andere stad beginnen aan dezelfde opleiding? Misschien is dat wel een optie. In een andere stad leer je dan ook weer nieuwe mensen kennen ect, waardoor je misschien wat lekkerder in je vel gaat zitten.

Dit. Dan heb je ook even de tijd om alles voor jezelf goed op een rijtje te zetten en jezelf adem te geven voordat je aan een frisse start begint. :slightly_smiling_face: