Stoppen of niet?

Ik zit met een probleem

Ik ben begonnen met de opleiding verpleegkundige.
In het begin had ik er echt zin in en zag ik me in de toekomst dus ook als verpleegkundige.

Maar !

We zijn nu ongeveer een maand later en ik begin steeds meer en meer te twijfelen.

• Studie is moeilijk ( vooral de wiskunde, ik begrijp er NIETS van )
  • Ik begin meer en meer te voelen voor psychologie
  • Ik zie mezelf niet meer als verpleegkundige in de toekomst

Nu ben ik enorm aan het twijfelen
stoppen of doorgaan?

Ik heb het gevoel dat ik zowiezo die 3 jaar niet zal halen :slightly_smiling_face:

Maak iig je jaar af, misschien zijn het nog kriebels, daarna kan je altijd nog wat anders doen.

Ik heb het ook. ik doe een kappersopleiding
Nja, ik wil wel kapster worden, maar de opleiding bevalt me niet >.<

het probleem is dat ik het gevoel heb dat ik zelfs niet door de 1ste examens zal geraken ( die zijn nog ver natuurlijk )
maar we hebben al enkele testen gehad en ik ben zeker dat ik onvoldoende heb
( ik leer nochtans elke dag )

Als ik stop dan heb ik gelukkig nog een diploma als zorgkundige :slightly_smiling_face:

De eerste paar maanden zijn lastig!
ik zou volhouden tot kerst, of de zomervakantie. als je dan nog wil stoppen kan dat, maar geef de opleiding eerst een goede kans, na een maand heb je nog niet de veelzijdigheid van je studie ervaren!

Je kan het toch altijd proberen?

ik wil het proberen

maar ik zie het gewoon niet meer zitten om verpleegkundige te worden.
+ wiskunde is heel belangrijk hierin
( om medicatie toe te dienen, juist niethoeveelheid serum ) en ik begrijp het niet
( zelfs met extra bijles lukt het niet :slightly_smiling_face: )
aaargh wrm bestaat wiskunde xD

Probeer het op een rijtje te zetten, bijna iedereen heeft het de eerste maanden moeilijk met het wennen aan hun studie. Een studie hoort ook niet makkelijk te zijn, juist moeilijker dan je middelbare school. Zo leer je te denken en wordt je slimmer.

Edit: @: ‘Waarom bestaat wiskunde?’
(ik was te laat…)
Zodat verpleegkundigen geen patiënten doden met een overdosis medicatie? :wink:

Nee, maar ik begrijp hoe je je voelt. Ik had hetzelfde vorig jaar. Toch heb ik het jaar afgemaakt en het niet gehaald, maar anders kan het misschien zo zijn dat je een ‘wat als…’ gevoel krijgt als je nu stopt.
En je alternatief is psychologie? En dan HBO of WO? Want dat kun je dan allebei niet nú nog doen toch? Kun je toch beter dit nog even aankijken?

Lekker motiverend. Ze moet het toch nog leren?

:stuck_out_tongue: wel ik weet niet wat HBO of WO wil zeggen xD dus is dat moeilijk om te antwoorden

Ik heb net wat info gezocht rond psychologie ( studie ) het lijkt met heel interessant, maar er zit weer wiskunde bij

Hm-hm, ja, ik bedoelde het ook echt letterlijk. <_<
Vandaar ook dat het stukje eronder zo ontzéttend grof was…

mij lijtk het duidelijk wat je wilt, telkens als iemadn zegt ‘probeer het nog even’ kom jij terug met een ‘ja, maar…’ wees dan ook eerlijk tegen jezelf en zeg dat deze opleiding niks is, zo komt het althans wel over. (en deze psot is gee naanval ofzo :’)

Kom je uit België? Want dan weet ik het ook niet precies. Maar bij ons is de studie psychologie een ‘niveau’ hoger dan verpleegkunde. En dan heb je nog toegepaste psychologie van hetzelfde niveau als verpleegkunde, maar dat is hier een inlootstudie, dus daar kun je niet meer later instromen. Maar dat is dan in Nederland.

ja ik kom inderdaag uit belgie :grinning: we hebben hier ook iets als HBO maar dat is de afkorting van hoger beroepsonderwijs

Ja, hier ook. En WO wetenschappelijk onderwijs. En toegepaste psychologie (is meer met bedrijven etc.) is HBO en de ‘echte’ psychologie is WO, dus universiteit.

ik heb een besluit genomen :slightly_smiling_face:

ik stop met m’n studies als verpleegkundige.

En ik begin aan een nieuwe opleiding : Jeugd en gehandicaptenzorg

Ik weet alleen niet hoe ik dat moet zeggen in school dat ik stop xD

en krijg je het geld van de opleiding terug?

Meid je kan bij verpleegkundige opleiding een psychologie kant kiezen. Ik weet niet hoe het precies zit maar dat kan wel. Informeer eerst eens goed bij je loobbaanbegeleider. Zij weten vaak wel wat voor opleiding voor jou goed zal zijn. Ik doe nu tandartsassistente en ik heb een kei stomme klas! & ik heb zoiets van ik ben hier voor mezelf en als ik de komende 3 jaar hun voor me neus heb doe ik alsof ze van lucht zijn en ben dan klaar ermee. Dan kan ik erna met een gerust hart beginnen met mijn tandheelkunde opleiding.

Ik wens je succes met je keus! Denk eerst wel echt goed na. Want als je de opleiding afrondt heb je voor in de toekomst al een papiertje voor het geval dat…

& over wiskunde. Ik wil je heus wel de komende jaren via msn of hyves uitleg geven als je dat wil. Wiskunde kun je niet leren je moet het begrijpen. & dat leer je pas door je open te stellen voor wiskunde :slightly_smiling_face: