Stoppen of doorgaan?

Hoi,
Ik zit nu een jaar op streetdance en vond het eerst leuk, maar nu zit ik te denken om ermee te stoppen. Geen probleem zal je denken maar er gaat nu net een vriendin van me er ook op. En we zouden samen verder gaan maar nu wil ik ermee stoppen.
Nog een reden waarom ik wil stoppen is, ik ga dit jaar naar de Havo en ga het dan best druk krijgen dus dan wilde ik met dansen stoppen.
Is dit niet te lullig voor m’n vriendin? ;s
x

Dat is wel redelijk lullig ja. Ik heb persoonlijk nooit begrepen waarom mensen alleen maar tijd hebben voor school. Ik heb de havo afgerond en ik had genoeg tijd voor andere dingen.

Maar als je er echt zeker van bent dat het niet in je schema gaat passen, zou ik dit zo snel mogelijk aan je vriendin vertellen. En je bent haar natuurlijk niets verplicht, er kan altijd iets tussenkomen.

ja ik snap helemaal wat je bedoeld!
het is idd nogal lullig voor je vriendin en ik denk dat als je nu stopt terwijl je dat hebt gezegd je misschien ruzie krijgt.
ik zou zelf nog even doorgaan en dan over een tijdje stoppen, want het 1e jaar is nog helemaal niet zo druk hoor!
Of als het een hele goede vriendin is zal ze je wel snappen.

Praat erover met je vriendin,
leg haar uit waarom je wil stoppen. Ik denk dat ze je wel zal begrijpen hoor !
Je moet niet iets gaan doen wat misschien te veel voor je wordt,
alleen omdat een vriendin van je het ook gaat doen, toch ? :3

Je wilt stoppen met streetdance zodat je je op school kan richten. Dat is volgens mij belangrijker dan blijven dansen, alleen maar omdat je vriendin er ook op gaat. (urgh, rare zin.) Je vriendin kan wel nieuwe vrienden maken in die les…

Maar verder, ik heb ook HAVO gedaan, en het is niet alsof al je vrije tijd wordt opgeslokt hoor. Je hebt nog genoeg tijd buiten school om leuke dingen te doen. Ik was ook met mijn muziekles gestopt omdat ik me op school wou richten, maar toen later bleek dat dat helemaal niet nodig was. Je kan ook regelen dat jij en je vrienden de lessen die in het weekend wordt gegeven kunnen volgen.

Dit is absoluut niet lullig voor die vriendin.
Waarom gaat ze er nu opeens wel op? Speciaal voor jou?
Jij hoeft haar handje toch niet vast te houden.
Denk aan je eigen carierre en plezier en stop ermee.

Waarom kijk je niet eerst eens of je het volhoud met school? School is nog niet begonnen neem ik aan, misschien houd je het wel gewoon vol
Ik heb namelijk ook havo gedaan en ik heb altijd gewoon kunnen sporten en hobby’s enzo.

ik zat ook op de havo en hab nog echt wel genoeg tijd voor andere dingen hoor;p
je bent echt niet 24/7 met school bezig :x

wat deed je eerst dat havo nu zo’n probleem is?

ik zou eerste ff kijken of het niet verder lukt mmet school en anders praten met je vriendin!

Oke dankjulliewel,
haha nee het is niet zo dat ik overal mee stop om op school te concentreren. Nee, maar ik heb nog best veel andere verplichtingingen. Muziekles, bijbaantje, vereniging enz. Dus ik was van plan om met 1 ding te stoppen.
Nu heb ik, als ik stop, 1 avond in de week vrij (+ vrijdagavond) dus dat is ook wel lekker.
Dankjulliewel voor jullie advies (;

@BambiXx
ik ga naar de 3e xd ik kom van vmbo-t naar Havo toe.

Ik zou eerst gewoon eens proberen of je het haalt met de tijden.
Als je gewoon tijd tekort komt dan stop je maar ik zou het wel blijven proberen.
Tijd voor ontspanning heb je ook nodig.

Ik zou eerst even bekijken of je het redt met school. Straks stop je ermee, en dan blijkt achteraf dat je toch wel tijd over hebt eigenlijk, zonde! En het is goed om naast school een afleiding te hebben zoals sport, dan kun je je even uitleven en niet aan school denken. En als je na een tijdje merkt dat je die paar uurtjes in de week toch nodig hebt voor school, kan je er evengoed nog mee stoppen!

Meestal moet je toch 3maanden van te voren aangeven dat je stopt, dus ik zou even afwachten.

Wat een onzin dat je school niet zou kunnen combineren met dit.
Alsof je daadwerkelijk de hele middag en avond bezig bent met school…
Plus het is goed om dan even afleiding te hebben, vooral met sporten!

Zeg gewoon eerlijk dat je het niet meer leuk vindt.

Inderdaad. Ik snap gewoon niet waarom mensen van sport/hobby’s afgaan omdat ze het ‘te druk’ hebben met school. Hoeveel tijd heb jij nodig voor huiswerk?! Ik kan me echt niet voorstellen dat je serieus 24/7 met school bezig bent, hoor. Bovendien doe je havo, niet lullig bedoelt, maar zo moeilijk is dat niet. Ik denk dat je gewoon moet doorgaan, en als het niet lukt ivm school dan is havo gewoon jouw niveau niet, he.

Ze zegt toch dat ze ook muziekles heeft, plus een baantje etc. Ik kan nergens lezen dat ze vanaf nu 24 uur huiswerk gaat maken. Wat een reacties zeg :’).
Als je niet wilt, zou ik stoppen. Je vriendin kan toch ook nieuwe vriendinnen maken?

Serieus was dat bij jullie mogelijk? Bij ons kon je alleen overstappen in 1 vmbo TL naar havo. Of in het 4é jaar pas.