Stoppen met verliefd zijn?!

Hey heeft iemand toevallig tips om te stoppen met verliefd zijn? Ik heb er een paar naare ervaringen aan… En ben nu verliefd op de zelfde persoon. Waarvan ik weet dat hij me toch niet leuk vind. En ik wil mezelf niet weer zo erg kwetsen als vorige keer…

Xx

[font=Verdana]

Zorgen dat je diegene zo min mogelijk ziet en elke gedachte uit je hoofd bannen over hem

Tijd en afleiding.

Moeilijk… We zitten op de zelfde school, onze moeders en broertjes zijn bevriend, dus hij blijft regelmatig eten en hij is mn buurjongen…

Ik heb dus exact het omgekeerde, ik word niet verliefd.
Dus ik denk dat ik je mijn tips moet geven. Een daarvan: haalbaarheid. Hierbij een score van 0, dus dat wordt hem al niet. Daar moet je je bij leren neerleggen, hoe rot dat ook is.

Het er bijneer leggen lukt dus niet :pensive:

Proberen niet meer aan hem te denken op die manier, hij vindt jou niet leuk dus het wordt toch niets. Zoek afleiding met je vriendinnen, doe leuke dingen samen. En misschien is het ook goed om de komende tijd, als hij jaar jouw huis komt, even bij een vriendin te gaan. Eens je het aanvaard hebt dat het niets zal worden, kan je je beter op andere jongens concentreren, en daar zijn er genoeg van. Je vindt zeker iemand die jou ook leuk vindt!!

Als je iets echt wilt loslaten dan moet je het vasthouden niet voeden en stimuleren. Nadenken, piekeren en analyseren over jouw issue is het vasthouden voeden en stimuleren.

Verwijderen van social media hielp mij, en zo min mogelijk contact.

Wat ook niet helpt (in ieder geval in mijn ervaring): jezelf forceren om niet meer verliefd te zijn. Je kunt niet liegen tegen jezelf. Accepteer dat je gevoelens voor iemand hebt, laat ze er zijn, maar doe er niet te veel mee: tijd en veel afleiding dus.

Hem op school dus ook ontwijken, en zorgen dat je ergens anders eet als het plan is dat jullie samen eten.

probeer niet meer aan hem te denken, verwijder hem op twitter instagram etc. en verder zorg dat je eeen leuke afleiding hebt