stoppen met studie?

Goed, zoals de titel al aangeeft, twijfel ik of ik met mijn studie door moet gaan.
Ik studeer momenteel geschiedenis aan de radboud universiteit in nijmegen en zit in m’n tweede jaar.
Don’t get me wrong, ik vind het heel erg belangrijk om een goede opleiding te doen, anders dan werk ik over twintig jaar nog steeds bij de mcdonalds en dat is niet bepaald mijn levensdoel.

Voordat ik met deze studie begon heb ik een tussenjaar gedaan. Hierin heb ik een vooropleiding voor theater gedaan. Ik speel al 8 jaar lang theater en het is altijd een enorme uitlaatklep geweest. Als ik op het podium sta dan voel ik me compleet. Na het tussenjaar (die ik uberhaupt had genomen omdat ik niet wist of ik nu geschiedenis of theater wilde gaan doen) heb ik dus gekozen voor geschiedenis. Dit kwam omdat ik er mentaal absoluut niet klaar voor was om een zware opleiding als theater te gaan doen. Ik heb theater toen afgedaan als hobby en ben gewoon aan geschiedenis begonnen.

Op dat moment was dat ook de beste keuze. Als ik toen voor theater had gekozen en ik was aangenomen, had ik het waarschijnlijk niet lang volgehouden. Ik heb wat moeite met mezelf, bla bla, maar dat terzijde. Nu ik anderhalf jaar verder ben, mis ik het toneelspelen enorm. Zo erg dat ik me heb opgegeven voor een auditie voor een theateropleiding. Dit was meer om te kijken hoe ver ik zou komen tijdens de audities, dan echt met het idee dat als ik aangenomen zou worden ook daadwerkelijk de opleiding zou gaan volgen. Nu meer dan een maand later is mijn mening toch al sterk veranderd hierin. Ik merk dat ik geschiedenis op zich heel erg leuk vind, maar de volledige opleiding op het allerhoogste niveau mij niet superveel aanspreekt. Ik dacht altijd dat ik het superleuk zou vinden om de bibliotheek in te gaan en onderzoek te doen, maar dit blijkt mij minder aan te spreken dan verwacht. Nu is dit uiteraard het grootste gedeelte van de opleiding.