stoppen met studie (te brede interesse/weinig uitdaging)

Dag allemaal!

Om te beginnen, dit wordt een lang verhaal. Sorry. Alvast dank voor het lezen!

Ook al lees ik al jaaaaren mee, ik vergeet altijd dat ik een account heb :flushed: Nu wordt het tijd om zelf eens een bericht te plaatsen om hulp, want ik begin te erkennen dat ik waarschijnlijk niet op de juiste plek zit qua studie momenteel. Het zit zo:
Ik studeer momenteel aan de academische lerarenopleiding voor het basisonderwijs, wat inhoudt dat ik zowel pabo (hbo) en pedagogische wetenschappen/onderwijskunde studeer (uni). Echter twijfel ik enorm of dit is wat ik wil, eigenlijk al vanaf week Ć©Ć©n. Mijn probleem is dat ik altijd al wist dat ik iets met kinderen wilde doen, maar in de praktijk valt het tegen. Ik vind de stage maar zo zo (niet dat ik het vreselijk vind, maar heb nooit zin om er heen te gaan) en ik vind de pabo vreselijk. De lessen zijn voor mij persoonlijk totaal niet uitdagend en ik mis diepgang. Ook vind ik het hele ā€œhbo systeemā€ niks. De woorden ā€œdoelenā€ en ā€œfeedbackā€ kan ik niet meer horen en ik mis de vrijheid zoals ik die ervaar op de universiteit. Verder heb ik het idee dat deze studie te specifiek voor mij is. Ik ben enorm breed geĆÆnteresseerd en eigenlijk wil ik gewoon leren over de wereld in plaats van alleen puur over een kind. Aan de andere kant zie ik mij wel helemaal werken met autistische kinderen of bij jeugdzorg, maar alleen Pedagogische Wetenschappen zie ik ook niet zitten.