stoppen met studie of propedeuse halen?

Ik weet bijna zeker dat ik niet door wil gaan met mijn studie, dat weet ik al best een tijdje maar mijn plan was om mijn propedeuse te halen en volgend jaar een andere studie te gaan doen. Nu twijfel ik toch steeds meer of ik niet beter kan stoppen en kan gaan werken in plaats van mijn eerste jaar afmaken? Ik heb namelijk niet het gevoel dat je erg veel hebt aan een propedeuse… heeft iemand advies?

• Heb je enige voordelen aan het halen van een propedeuse? Zoals je zelf al aangeeft is het bijna ‘waardeloos’, maar als je bijvoorbeeld HBO doet en overweegt over te stappen naar de universiteit kan het zeer nuttig zijn het af te maken.
  • Acht je de kans groot dat je je propedeuse haalt in 1 jaar, als je hierbij je waarschijnlijk afnemende motivatie en eventuele moeilijke vakken in overweging neemt?
  • Wil je mogelijk overstappen op een andere studie die in dezelfde richting is/overlap heeft, waardoor je eventueel vrijstelling kunt krijgen voor vakken die je nog zal volgen/hebt gevolgd?

Ik zou deze vragen goed in overweging nemen, en natuurlijk vooral waarom je wil stoppen en of je het nog van jezelf kunt vragen dit af te maken of dat het echt heel naar is. (Oke dit is volgens mij veel dramatischer neergezet dan de bedoeling was, maar ik hoop dat je er iets aan had :'D)